Razgovor u povodu – akademski kipar Ivan Mladenović
Ima galerija i ljudi koji me prihvaćaju kao čovjeka i umjetnika koji se bori i stoji iza svojih koncepata kroz rad u papiru, glini, drvetu i kamenu...
Ivan Mladenović, akademski kipar iz Varaždina pripadnik je mlade, nadolazeće generacije aktualnih hrvatskih likovnih umjetnika, autor je nekoliko javnih spomenika.
Pripadate grupi najmlađih autora na aktualnoj umjetničkoj sceni u Hrvatskoj, završili ste ALU u Zagrebu, izlagali na nekoliko samostalnih izložbi. Jeste li zadovoljni počecima?
Svaki početak je težak, kada se krene od nule, te iza toga stoji određena borba, odricanje i težak rad. Ali bez obzira na to, ne gubim nadu, zadovoljan sam sa svojim počecima i dalje se trudim i radim skulpture, jer ima galerija i ljudi koji me prihvaćaju kao čovjeka i umjetnika koji se bori i stoji iza svojih koncepata kroz rad u papiru, glini, drvetu i kamenu. U zadnje vrijeme izlažem po grupnim izložbama u Varaždinu i Čakovcu, te težim ponovno prema galerijama u Zagrebu i šire, kroz natječaje koji se bliže, kako bih mogao prijaviti novi koncept skulptura od kamena na kojema sam počeo raditi na proljeće 2018. g.
Ne zaboravimo spomenuti, autor ste i nekoliko javnih spomenika. Kakva su iskustva?
Da. Tako je. Iskustva koja sam proživio na radionicama bila su zanimljiva jer tako sam upoznao mlade kvalitetne umjetnike sa kojima sam se družio, razvijao nove ideje i učio tehnološke postupke kroz alate i materijale u kojima danas radim. Na radionicama sam imao priliku raditi na skulpturama većih formata, za koje sam prethodno radio modele u drvetu i gipsu. Od više radionica na kojima sam sudjelovao, imao sam priiku izraditi i postaviti dvije skulpture koje danas stoje u javnim prostorima. A to je javna skulptura od drveta u Velikom Trojstvu pod nazivom „Peti element", iz 2013. g. pod budnim okommojeg mentora sa ALU u Zagrebu, profesora Slavomira Drinkovića. Druga javna skulptura nastala je 2015. g. na radionici u Vrsaru od kamena pod nazivom „Boškarin" u pratnji organizatora radionice u kamenu, profesora sa ALU u Zagrebu Peruška Bogdanića.
Radite na nekoliko ciklusa. Meni se posebno sviđa ciklus Bikova. Što ste Vi pronašli u tom poznatom motivu?
Motiv bika mi je posebno zanimljiv, jer ta životinja ima specifičnu, prepoznatljivu anatomiju tijela, te karakteristiku snage, tvrdoglavosti i strasti koja se može razvijati u više stilova, kroz samu ekspresiju pokreta do pojednostavljenja oblika koje je karakteristično za današnje suvremeno doba.
Zanimljiv je i ciklus portreta.
To je ciklus koji je nastao na početku 2018. godine, kada sam se opet vratio glini i počeo modelirati ženske figure koje su me potakle da radim ženski portret u glini koji sam obojao bijelom bojom i patinirao kapanjem plave boje kako bi dobio duhovno stanje samog portreta. Nakon toga razvijam i radim muške portrete, za koje odabirem debla breze i zelene jabuke koje je prošarano strukturom godova koje asociraju na prethodni ženski portret koji sam patinirao u tonu Jacksona Pollocka.
Koji je ciklus Vama najdraži?
Meni je najdraži zadnji ciklus apstrakcije od mramora koji radim i dalje razvijam, pod nazivom „Doživjeti neopipljivo."
Koje matererijale preferirate?
Od raznih materijala preferiram papir, glinu, drvo i kamen.
Kako pristupate motivu?
Motivu pristupam kroz crtež. Kada razvijem ideju u crtežu radim model u papiru, glini, kamenu ili drvetu i zatim ga radim u materijalu većeg formata.
Koje su prednosti a koji su nedostaci života i rada u Varaždinu?
Prednosti grada Varaždina za mene su što imam radni prostor i dvorište u kojem mogu raditi skulpture i razvijati sebe kao umjetnika. I kultura grada je zanimljiva jer ima tri galerije koje organiziraju i rade izložbe poznatih mladih hrvatskih umjetnika, gdje se razvija likovno umjetnička scena i kultura grada Varaždina.
Što je novo u atelijeru?
U zadnje vrijeme u atelijeru radim monotipije u kolorizmu i dinamici boja kroz motive životinja i portreta, te slikam pejsaže zagorja kroz tehniku voštane pastele.
Planovi, izložbe, monografije..?
Planovi za ljeto su mi da se javljam na natječaje za izložbe u Zagrebu i šire, te da radim na konceptu apstraktnih skulptura od kamena koje sam započeo na proljeće. Što se tiče monografije, već sada kao mladi umjetnik skupljam fotografije radova i životnih situacija, tekstove svojih koncepata, kataloge grupnih i samostalnih izložbi, te radim na životopisu, kako bi jednoga dana mogao izdati svoju monografiju.
Novi komentar