Prestanite raditi reklame koje izgledaju kao reklame!
Jedan od najnagrađivanijih kreativaca na svijetu, Per Pedersen, na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu govorio o budućnosti oglašavanja
Zagrebački studenti marketinga i dizajna, kao i brojni zainteresirani, došli su u srijedu na Ekonomski fakultet u Zagrebu poslušati predavanje naslova Budućnost pripada kršiteljima pravila. Održao ga je Per Pedersen, jedan od najnagrađivanijih kreativaca na svijetu i glavni kreativni direktor Grey grupe.
U Zagrebu su ga ugostili Bruketa&Žinić&Grey, Greyev globalni dizajn i digitalni hub. Per Pedersen dobitnik je više od 500 nagrada za komunikacije, a ove je godine bio i jedan od predavača na najznačajnijem festivalu tržišnih komunikacija Cannes Lions.
Na predavanju u Zagrebu istaknuo je kako će kreativnost i inovativnost u skoroj budućnosti razlikovati uspješne od neuspješnih organizacija i proizvoda. Ako želite doprijeti do onih zbog kojih radite, vaših korisnika ili kupaca, kazao je, morat ćete imati neobično visoku toleranciju na stalne promjene. U takvom okruženju, smatra, najbolje se snalaze buntovnici koji vole kršiti pravila i stalno mijenjati stvari. Slijeđenje pravila nije nikada ništa uspjelo promijeniti, izjavio je.
Fokusirao se na vlastitu branšu tržišnih komunikacija. Smatra kako oglašivači i agencije trebaju težiti komunikaciji koja je legendarno učinkovita, a to znači kreiranje projekata koji su relevantni u pop kulturi, jer će jedino takva komunikacija, i proizvodi uz koje je vezana, biti učinkoviti i uspješni. Upozorio je kako takvi projekti nikada ne nastaju iz pozicije u kojoj je svima ugodno.
Nabrojao je nekoliko Pravila za kršenje pravila krenuvši s inzistiranjem na izvrsnome radu koji, smatra Pedersen, uistinu rješava prave probleme. Ne radite reklame koje izgledaju kao reklame, izjavio je. Među navedenim pravilima je i stav rock zvijezde, a odnosi se na kulturu koja nije korporacijska već ona u kakvoj se ljudi trude jer žele, ne zato što moraju. Kao važno pravilo istaknuo je i postavljanje kreativaca na vrh, među vodstvo i u procese rješavanja svih izazova, jer smatra da kreativci povećavaju vrijednost organizacije. Među istaknutim pravilima su i ukidanje nepotrebnih procedura, kao i slavljenje neuspjeha bez straha, najvećeg neprijatelja kreativnosti. Prestanite govoriti kreativcima što da rade, a vi sami prestanite raditi što vam se kaže, istaknuo je na kraju.
Tijekom predavanja pokazao je nekoliko primjera komunikacije kakvoj bi trebali težiti poput projekta Life Paint, spreja od kojih bicikli noću svijetle u mraku, a kojeg je napravio Volvo kako bi smanjio broj stradalih biciklista u noćnome prometu. Zatim Švedski broj kojim se promovirala Švedska kao turistička destinacija tako što su kreirali jedinstveni broj telefona na koji se uvijek javio neki drugi građanin Švedske s kojim se moglo porazgovarati o njihovoj zemlji. Jedan od primjera bila je PayPhone Bank kojom je Une telekom u Kolumbiji, koristeći svoje stare telefonske govornice, omogućio tisućama siromašnih građana koji si nisu mogli priuštiti bankovni račun da putem govornica štede s kovanicama.
Novi komentar