Preskakanje reklama na snimljenom programu je ilegalno?
Najnoviji potez američkih TV mreža pokazuje da je reklamokracija postala tmurna i bolesna stvarnost
Svi smo već zaboravili na George Orwella i njegovu 1984, iako u stvarnosti zapravo živimo vrlo slično njegovim nesretnim likovima iz romana. No, još jedan klasik znanstvene fantastike polako počinje ispunjavati svoje proročanske retke, a radi se o The Space Merchants Frederica Pohla i C. M. Kornblutha, u zlatno doba yu-izdavaštva prevedeno kao Reklamokratija.
Svijet u kojem jednostavno ne možeš pobjeći od reklama je već tu, a njegovo zlo lice pokazuje se ovih dana na američkom sudu. Naime, tri najveće TV mreže u SAD, Fox, NBC i CBS uložili su tužbu sudu protiv tvrtke Dish Network zbog njihovog digitalnog video snimača koji automatski preskače reklame pri pregledavanju snimljenog programa.
Pojačani ABC-om, Univisionom i PBS-om, 30. svibnja navedene će mreže nastupiti na prvom saslušanju protiv newyorškog distributera TV programa na internetu Aerea, koji također ima sličnu tehnologiju.
TV mreže su se udružile i tvrde da je preskakanje reklama pri gledanju snimljenog materijala protuzakonito, jer Dish Network na taj način krši autorska prava TV mreža kao proizvođača programa i, naravno, prava oglašivača.
Jednako sumanuta tužba bila je na sudu pred deset godina, a žrtva napada TV mogula bio je ReplayTV, čiji je snimač imao istu tehnologiju preskakanja reklama. Proces nije došao do presude, jer su udružene mreže uspjele slomiti ReplayTV ogromnim troškovima suđenja, pa je tvrtka bankrotirala.
Jedva čekamo rezultat ove sudske zavrzlame, a ne smijemo ni pomisliti što bi se dogodilo kad bi TV mreže pobijedile...
Novi komentar