« Komentari
objavljeno prije 11 godina i 5 mjeseci
OTVORENO PISMO

Poštovani g. Ministre, jeste li sasvim poludjeli?

Naš vrli reformist odlučio je sasvim upropastiti našu djecu. Već će desetogodišnjaci morati u šizoidnu trku za ocjenama...

Liječnik dizač utega vodi nas u kameno doba
Liječnik dizač utega vodi nas u kameno doba (Arhiva)
Više o

bodovi

,

glazbena škola

,

upisi u srednje škole

,

bodovi za upis

,

plesna škola

Prošle školske godine krenule su glasine o reformi načina upisa u srednje škole. Već su se tada čula neka mišljenja da će se ukinuti dodatna dva boda koji za upis u srednju školu pripadaju učenicima koji su završili četiri razreda glazbene ili plesne škole. Zanimljivo je da se dodatni bodovi ne ukidaju učenicima sportašima.

Pokazalo se da je ono što ministar Jovanović planira puno gore od glasina. Ne samo da planira ukinuti bodove za glazbenu školu (priznaje jedan za umjetničke škole - KOJE UMJETNIČKE ŠKOLE? U takvu se u Zagrebu može svrstati samo Škola primjenjene umjetnosti i dizajna, ali stvarno ne razumijemo kakve veze ima glazbena škola sa školom za slikarskog dizajnera, a nema s gimnazijama koje pohađaju djeca koja također žele biti obrazovana iz područja umjetnosti i kulture), već će djecu upisivati na bazi svih ocjena iz petog, šestog, sedmog i osmog razreda. Opet treba spomenuti da se djeci sportašima ne ukidaju dodatni bodovi niti se oni uvjetuju upisom u Sportsku gimnaziju. Ipak najveću će štetu nanijeti upisivanje na bazi svih ocjena u višim razredima. Bez dvosmislenosti i sarkastičnih opaski: TO JE NEVJEROJATNO GLUPA, ŠTETNA I OKRUTNA IDEJA. 

To dakle znači da učeniku koji želi se želi upisati u Matematičku gimnaziju, upis mogu onemogućiti četvorke iz npr. vjeronauka, likovnog i povijesti? Nadalje, već u dobi od deset godina klinci će morati biti pod stresom da imaju savršene ocjene, i to ne iz predmeta bitnih za njihovo daljnje školovanje, već iz baš svih. 

Biserima našeg ministra treba dodati ideju da se uvjeti upisa mijenjaju tijekom školske godine i pogodit će djecu koja nisu znala da će im se za upis bodovati i ocjena iz glazbenog i vjeronauka (da, hoće) u petom razredu. Ne bi li bilo pošteno da se ovakve odluke unaprijed najave pa ako je odluka bodovati sve ocjene u višim razredima, onda se pravilnik treba odnositi na onu djecu koja se sljedeće školske godine upisuju u peti razred, te na one koji se sljedeće godine upisuju u glazbene i plesne škole.

Prije skoro godinu dana, čim su SDP i HNS preuzeli vlast, zgrožena onim glasinama o reformi koje nisu obećavala ništa dobro, jedna je NEANONIMNA majka (slučajno i novinarka ovog portala) poslala Ministru sljedeće pismo sa svojim rješenjem problema upisa, apelirajući pritom da NIKAKO ne ukine bodove za glazbenu školu. S obzirom na to da je pismo očito bilo u potpunosti ignorirano, mi ga prenosimo kao Otvoreno pismo:

Poštovani gospodine ministre Jovanoviću,

Želja ovog pisma jest ukazati Vam na neprihvatljivost raznih inicijativa koje bi željele uskratiti učenicima glazbenih i plesnih škola mogućnost dobivanja dva dodatna boda na upisima u srednje škole. Stavimo sa strane ionako traumatičan način upisa koji ima velik broj nedostataka (svoj ću prijedlog kako to ispraviti iznijeti kasnije u ovom pismu), lišavanje ta dva dodatna boda učenicima glazbenih i plesnih škola bila bi nepravda koju bi Ministarstvo nanijelo tim učenicima.

Naime, uzmimo za primjer trinaestogodišnjeg učenika koji, uz redovno pohađanje 7. razreda osnovne škole, ide i u 6. razred glazbene škole. Učenik koji, npr. svira gitaru, uz redovnu školsku nastavu ima i dva sata nastave glavnog instrumenta, jedan sat obaveznog klavira, dva sata solfeggia, jedan sat komorne glazbe i dva sata zbora. To je ukupno osam sati nastave tjedno. Ako se uzme u obzir minimalna preporuka za vježbanje glavnog instrumenta (barem jedan sat dnevno), učenje solfeggia (barem dva sata tjedno) i vježbanje obaveznog klavira (barem dva sata tjedno), dobije se zbroj od osam sati nastave i 11 sati vježbanja. Riječ je dakle o 19 sati dodatnog angažmana tjedno koji polaznici glazbene škole imaju uz redovite obaveze iz osnovne škole. Dakle, radi se o skoro još pola radnog vremena zaposlenog radnika. Kad se tim satima doda 30 sati nastave tjedno i učenje za školu, može se vidjeti da su opterećeni znatno više od radnika – tj. s minimalno 38 sati nastave i 20 sati učenja i vježbanja tjedno.

Često se volimo uspoređivati sa Slovenijom, pa treba reći da u susjednoj nam zemlji polaznici glazbenih škola imaju pravo sami birati kada će pisati testove te im je svako ispitivanje potrebno ranije najaviti. Naravno da to nije slučaj u Hrvatskoj, već se polaznike glazbenih škola sustavno upućuje na prekid glazbenog obrazovanja čim zatraže barem malo „popusta“ kod nastavnika jer su npr. imali nastup i trebali su se pripremati. Ovakav stav nastavnika na žalost mogu potvrditi skoro svi roditelji djece koja pohađaju glazbenu školu te se s pravom pitaju kako bi bez glazbene škole mogli uopće postojati glazbenici jer oni sigurno to ne postaju na ljetnim tečajevima u pučkim učilištima. U Sloveniji također, većina polaznika glazbenih škola prima i stipendiju za nadarene učenike koja iznosi otprilike 100 eura jer, samim time što imaju toliko dodatnih aktivnosti, upadaju u kategoriju nadarenih koje država posebno stimulira.

Dakle, s obzirom na manjak razumijevanja za toliki dodatni angažman i izuzetan trud koji učenici glazbenih škola moraju uložiti u svoje obrazovanje, oduzimanje ta dva boda nikako ne bi bilo fer prema njihovom radu jer im barem malo (po mom mišljenju daleko premalo) kompenzira nerazumijevanje nastavnika i činjenicu da je polazniku glazbene škole gotovo nemoguće imati sve petice u školi u kojoj se znanje realno ocjenjuje. Ukidanje ta dva boda udaljilo bi ih od upisa u gimnazije (jer djeca s 14 godina ne mogu znati hoće li postati profesionalni glazbenici), a to su škole koju bi većina polaznika osnovnih glazbenih škola željela pohađati kako bi kasnije nastavila visoko obrazovanje.

Što se tiče suludog načina upisa u srednje škole u kojima prednost imaju učenici škola u kojima se ocjene poklanjaju (a takvih je po mojoj procjeni 90%) mislim da bi rješenje bilo uvođenje standardiziranih testova iz glavnih predmeta koji bi se pisali na završetku sedmog i osmog razreda. Testovi bi se pisali u isto vrijeme iz istih predmeta u svim školama, a nastavnici bi ocjenu iz svog predmeta zaključivali tako da ocjena mora biti srednja vrijednost ocjene na testu i one koju bi nastavnik dao učeniku na temelju rada tijekom godine. U ovom slučaju ne bi bilo moguće da učenik kojem bi nastavnik zaključio (ili poklonio) peticu, a dobio je iz završnog testa trojku, dobije peticu kao završnu ocjenu, već bi morao dobiti četvorku. Na ovaj bi se način također eliminirao i stres do kojeg bi došlo uvođenjem prijamnih ispita, a nagradio bi se ipak i rad tijekom godine. Niti ovaj način, naravno, nije idealan, ali je čini mi se najbolji mogući jer bi sasvim sigurno smanjio broj odlikaša koji se suočavaju s velikim problemima kad upišu školu koja je za njih preteška. Ovako bi se znanje pravednije ocijenilo, a učenike se ne bi dodatno opterećivao stresom prijamnih ispita.

Predlažem Vam da svakako razmotrite ove moje prijedloge, odbacite bilo kakvu raspravu o ukidanju dva dodatna boda za učenike glazbenih i plesnih škola te da donesete odluku o posebnom tretmanu tih učenika (najava ispitivanja i pisanje testova) kao što sličan tretman već imaju i mnogi učenici-sportaši.

U nadi da će moji prijedlozi barem potaknuti konstruktivnu raspravu, te da će neki i zaživjeti,

Srdačno Vas pozdravljam,

Zrinka Budak, zabrinuta mama polaznika glazbene škole

Redakcijski komentar: Na pismo odgovor nije stigao, prema očekivanjima, jer Ministar (a namjerno ga pišemo velikim slovom jer on je, osim što obnaša tu časnu funkciju, i liječnik, što ga sve zajedno kvalificira u razinu Boga (barem on tako misli kad se pogleda u ogledalo dižući utege).

Nakon što je Primorac udario temelje "zemlji neznanja", Jovanovića je očito netko postavio da Hrvatsku odvede u rang Malezije i Indonezije, napravi od nje zemlju neobrazovanih neandertalaca s Balkana. Na dobrom je putu, ali možemo mu se suprotstaviti, samo treba dići glas, a ne psovati pred prijateljima u birtiji nakon tri pive. Probudite se, obrazovani Hrvati, i napravite nešto!!

Podsjetimo se roditeljskih prava prema Ustavu:

Članak 63.

Roditelji su dužni odgajati, uzdržavati i školovati djecu te imaju pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece

01.12.2012. 17:10:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    the Punisher
    02.12.2012. 17:08
    Znači u Maleziji i Indoneziji imaju takvu praksu?
    A kakva je praksa u zapadnim zemljama? Naravno da se djecu od 10 godine mora lagano pripremati za stvarni svijet. Zar trebaju živjeti sa idejom da su svi isti i da oni koji puno uče trebaju imati prava kao i oni koji malo uče? Kakve su to bolesne vrijednosti? Zato nam društvo i je takvo, jer svaka baba s placa misli da može biti ministar.
    Mladima treba kompetitivni duh, a ne duh uravnilovke gdje su svi isti bez obzira na sposobnosti.
    Civilizacija se razvila na temelju opstanka jačeg, a vi bi stvorili umjetnu situaciju gdje genijalce i tupane treba izjednačiti kako se tupani ne bi osjećali iskompleksirano. Čestitam!
  2. avatar
    ZGUBIDAN
    02.12.2012. 18:08
    Silno bih volio da mi netko kaže mogu li u Srbiji ministrima postati 4-5 Hrvata ???
  3. avatar
    Funky
    02.12.2012. 18:13
    On je dizao "TEGOVE" a to je jako različito od utega.
  4. avatar
    Yura
    02.12.2012. 18:19
    Ovaj Punisher je pacijent koji vjerojatno nema djece (hvala Bogu koji zna kome dijete dati a kome ne) a ni poštovani Ministar nije daleko (od pacijenta mislim - budući da je doktor, doktori i pacijenti su više-manje uvijek blizu jedan drugoga i ponekad, ako su u dugogodišnjem odnosu i poprimaju neke osobine jedan drugog). Dakle, u potpunosti se slažem sa pismom zabrinute majke jer djeci treba dati djetinjstvo, da budu slobodni, da se igraju i vesele, treba ima dati šansu da se nesputano bave glazbom i sportom (ne kao poštovani Ministar - iz razloga nikad pomirenog ega - odlazeći u teretanu da bi sebi u ogledalu bio mucho macho) nego zaista da uživaju u životu dok mogu jer ozbiljnost života će ih već sustići. A s druge strane, mi koji smo generacije 60, 70, 80...pa nitko nas nije tlačio u mozak (OK ne znam kakvo je djetinjstvo imao poštovani g. Ministar) pa smo ipak završili fakultete i doprinosimo ovome društvu i svojoj zemlji a Ministru bih poručio da se svojih frustracija riješava i dalje u teretani a ne u ministarstvu ili ako ne ide drugačije...postoje ljudi...stručnjaci...koji su plaćeni po satu da bi slušali kakve probleme imaju drugi i pokušali ih riješiti za njih...a zove se psihoterapeuti!
  5. avatar
    teskan
    02.12.2012. 18:19
    "Imaju pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju djece".
    odgoju, ne obrazovanju, inače bi bila protuzakonita činjenica da je osnovna škola obavezna.

    na stranu što su mjere koje predlaže Jovanović daleko od idealnih, puna mi je kapa te panike o "šizoidnoj utrci za ocjenama" (usput, "šizoidnoj"? jeste li sigurni da znate što ta riječ znači?). Uistinu je "grozno" tražiti od djece da kontinuirano uče, najbolje bi bilo da se računaju samo ocjene od posljednjih mjesec dana osmog razreda, zar ne? Zašto bi imali znanje, kad mogu bit kampanjci...

    A ne znam što bih rekao o ovom redakcijskom komentaru o Ministru, velikom slovu i Bogu: durenje prikladno kakvom uvrijeđenom pubertetliji nimalo ne pojačava kredibilitet redakcije.
  6. avatar
    super hik
    02.12.2012. 19:33
    Nije on kriv što je studirao medicinu, a prtlja se u prosvjetu , dokazuje samo njegovu nesposobnost i zapravo kod nas već prepoznatu lječničku prepotentnost korištenja stručne dr. tiutle..
  7. avatar
    mama
    02.12.2012. 20:30
    Pa, draga gospođo djecu bi trebalo odgajati da uče zbog znanja, a ne za ocjenu.....i ako je netko odlikaš onda je to od prvog razreda i ne vidim razlog zašto to ne bi bio i u petom i šestom . Ako morate dijete forsirati za peticu, koja će mu pomoći da ostvari nečiju želju za upisom u nečiju željenu školu onda to dijete kao prvo nije odlikaš , samim tim i nije zaslužio upis u školu koju su mu roditelji namjenili, a kao drugo takvo dijete ima debele predispozicije da u budućnosti pati od raznih poremećaja ...od frustracije pa do vrlo ozbiljnih psihičkih poremećaja .
    Svim roditeljima bi toplo preporučila da ne lječe svoje ambicije preko djece, puno je važnije da je dijete zdravo i sretno i da radi u životu ono za što je predodređeno.
  8. avatar
    Mariolina
    02.12.2012. 22:06
    ¸@the punisher i teskan - na žalost, vjerojatno niste pročitali prijedlog zakona i pojma nemate. Je li u redu da se za upis u srednju školu uzimaju u obzir SVE OCJENE od petog do osmog? I to za SVAKU ŠKOLU? I naravno, SPORTAŠI dobivaju dodatne bodove za upis, a glazbenici ne? PO KOJEM JEB::::: kriteriju? Ma, nosite se. Odgojite si vi petaša koji će doma cmizdriti zbog kretenskih ocjena. Koji će s 10 godina biti podučen da nije važno što je dobar i pošten, najvažnije je kakve ocjene ima, ma sranje od države... što očekivati od ministra.
  9. avatar
    Kajgod
    02.12.2012. 23:18
    @Punisher ... kaj si ti pročital članak prije pisanja komentara? Kakvo crno izjednačavanje genijalaca i tupana? Ko su genijalci a ko tupani? Po tebi, očito, genijalci su fudbaleri, a tupani glazbenici ... nazdravlje!
    @Teskan ... tebe tek ne kužim ... da si pročital (a očito se i tebi nije dalo kao ni Punisheru) videl bi da se tu radi upravo o suprotnom od kampanjskog učenja ... ak su tebi klinci koji idu u glazbenu kampanjci, a delaju ko stoka svaki dan u dve škole, onda si fakat pal s Marsa
    Redakcijski komentar? Pa čuj, kolko ja čitam okolo po portalima, ovo je izuzetno pristojan komentar, ja bi opleo jedno pet put jače ... Jovanović je najavil čuda u sportu, a kolko vidim, mazi se s Maminjom po tribinama ... samo za to mu treba dat doživotni vritnjak iz politike
  10. avatar
    njam
    03.12.2012. 03:28
    zašto dobivam osjećaj da su SDPovci debili
  11. avatar
    DemolitionMan
    03.12.2012. 11:06
    Jovanović je očigledna budala i tipični retardirani doktor ispranog mozga, ali fasciniraju me i komentatori poput "mame" koja ne zna gdje živi i soli pamet o tome kako "djeca trebaju učiti radi znanja, a ne za ocjenu". Draga "mama", da su profesori profesionalci i da se bave "prijenosom znanja", onda bi tvoja izjava imala smisla, no nisu. Za istu razinu znanja netko će u jednoj školi dobiti 5, a u drugoj 3. Negdje se profesori iživljavaju na djeci, a negdje poklanjaju ocjene. U tom je štos mamice - probudi se i shvati gdje živiš
  12. avatar
    urbanjungle
    03.12.2012. 15:50
    Mala matura bi razrješila i razotkrila sve. I kampanjce tamburaše i one sa dodatnim bodovima na socijalu,vladanje itd.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh