Pisanje sms poruka i 'tweetova' može obrazovati vaše dijete
Današnje generacije mladih opsjednute su tehnološkim napravama što bi se moglo iskoristiti za nove strategije u njihovom školovanju
Pisanje sms poruka i tweetova relativno je zabranjena praksa u školama diljem svijeta. No, prema riječima Carol L. Tilley, profesorice bibliotekarstva i informatologije pri Sveučilištu Illinois, te navike bi se mogle iskoristiti u obrazovanju.
„Mislim da, ako ste prosvjetni djelatnik ili knjižničar koji traži nove načine da dopre do tinejdžera i školaraca, pisanje sms-a je jedna od mogućnosti. Preko 70 posto tinejdžera ima mobitele pa smatram da je to alternativan način da se približimo toj dobnoj skupini", kaže Tilley.
Kad bi se koristili na praktičan način u školi, sms i tweetovi ne bi bili distrakcija već sredstvo za povezivanje s učenicima i ovom generacijom djece opsjednutom tehnološkim gadgetima.
Nastavnici bi tako, na primjer, mogli slati obavijesti o zadatcima, linkove s dodatnim izvorima za učenje, mogli bi nadograđivati i nadopunjavati materijale, pratiti razvijanje i napredovanje učenja i ocjena. Preko Twittera bi mogli biti u kontaktu s učenicima kad su recimo na konferenciji ili ne mogu održati sat, odnosno fizički biti prisutni u školi.
Sms i tweetovi mogli bi biti nastavak tradicije igre i ekonomičnosti u jeziku; Tilley tvrdi da je to sjajna priprema za pisanje pravih formalnih stvari - naravno, pod uvjetom da se emotikoni, smileovi i sms žargon ne pretoče u krajnje pismene uratke.
„Mladi ljudi učili bi o važnosti argumentiranja, ali i načina na koje poruku dostavljaju auditoriju, posebno kad se uzmu u obzir ograničenja samog medija. S obrazovne točke gledišta, to bi učenicima pomoglo da se uhodaju u jezik", kaže Tilley.
Twitter, popularni servis za pisanje mikroblogova, omogućuje korisnicima da pišu tekst ne duži od 140 znakova, a osim toga bolji je od sms poruka jer su tweetovi dostupni većem broju korisnika pa bi se lakše moglo ulaziti u analizu jezika i napredovati u njegovoj pismenoj uporabi.
Obzirom da je broj znakova ograničen, učenici bi morali dobro razmisliti što i kako napisati žele li se izraziti kritički ili kreativno. Poruke su uostalom puno probavljiviji medij od formalnih oblika tekstova. A kad se uzme u obzir brzina pisanja, objave teksta i dobivanja odgovora, postaje jasno da se zadovoljava i kriterij ekonomičnosti u komunikaciji.
Ipak, kako su uz takve vrste poruka veže pojam familijarnosti i bliskosti teško je očekivati da će se u njima moći oštriti formalni način izražavanja te gramatička ispravnost. No, mogu poslužiti kao dobra priprema za pravo i ozbiljno pismeno komuniciranje i izražavanje kao i strategija da se mladi privuku obrazovanju i učenju jezika.
Novi komentar