« Kultura
objavljeno prije 5 godina
PREDSTAVLJANJE

Otvoren Hrvatski paviljon na Bienallu u Veneciji

Hrvatski paviljon proteže se na 300 četvornih metara nekadašnje stolarske radionice u prostoru palače iz 16. stoljeća u Calle della Regina, u neposrednoj blizini Fondazione Prada

Sjajno otvaranje
Sjajno otvaranje (Wikipedia)
Više o

Venecijanski biennale

,

Hrvatski paviljon

Otvorenjem izložbe multimedijalnog umjetnika Igora Grubića "Tragovi nestajanja (u tri čina)" svečano je u srijedu u Veneciji inauguriran Hrvatski paviljon na Venecijanskom bijenalu 2019., 58. Međunarodnoj izložbi vizualnih umjetnosti, najvažnijoj reviji suvremene umjetnosti u svijetu koja ove godine uključuje 90 nacionalnih paviljona.

Hrvatski paviljon proteže se na 300 četvornih metara nekadašnje stolarske radionice u prostoru palače iz 16. stoljeća u Calle della Regina, u neposrednoj blizini Fondazione Prada.

Rad Igora Grubića "Tragovi nestajanja (u tri čina)" kruna je projekta započetog 2006., kada je počeo fotografski i filmski dokumentirati poslijeratnu tranzicijsku hrvatsku realnost, s naglaskom na posljedice prijelaza sa socijalizma na kapitalizam, s centralizirane na slobodnu tržišnu ekonomiju. Čine ga tri povezana fotografska eseja i animirani film, postavljeni u posebno osmišljenoj mizansceni koju potpisuje latvijski dizajner Rihards Fuchs.
Kustosica izložbe, povjesničarka umjetnosti Katerina Gregos rekla je kako je riječ o kompleksnom dugogodišnjem projektu koji je stoga "istinski rad ljubavi".

"Radila sam s mnogim umjetnicima koji su poput mene bili zainteresirani za društvene i političke teme, a Igor Grubić jedan je od onih umjetnika koji svojim životom i djelom pokazuju što umjetnik koji se bavi političkom umjetnošću jest i što je to što on radi", naglasila je Gregos.

Grubić je zahvalio okupljenima na interesu, obitelji, osobito majci, koja ga je podržala te pomogla konstruktivnim i kreativnim primjedbama, te Modernoj galeriji i Ministarstvu kulture na odabiru, podršci i pomoći.

U prvom poglavlju, odnosno 'činu', pod nazivom "Divlja kuća", kroz 13 poglavlja u kojima kombinira tekst i fotografiju, umjetnik prati malu komunu beskućnika na zagrebačkom rotoru sagrađenu početkom 1990-ih, dokumentirajući transformaciju prostora postupnom devastacijom "zone slobode obitavanja tih ljudi" pod pritiskom prodiranja urbanog landscapea koji je posljedica pojačane urbanizacije i gentrifikacije.

U drugom činu, "Filigranski pločnik", uobličenom u doku-fiction esej, fokus je na transformaciji urbanog pejzaža centra grada - nestajanja malih kreativnih zanatskih radnji koje postaju prostori za užitak, zabavu i konzumaciju. Posljednji esej, pod nazivom "Dekonstrukcija tvornice", proizašao je iz umjetnikova rada na naručenom projektu za beogradski Muzej suvremene umjetnosti, a tematizira industrijsku baštinu.

U drugom dijelu izložbenog prostora, točno nasuprot ulazu u Hrvatski paviljon, u odvojenom se prostoru paralelno prikazuje trinaestominutni eksperimentalni animirani film "Kako se kalio čelik" snimljen s prizorima s tvorničkih lokacija korištenih u foto eseju.

Izložbu prati katalog s tekstovima Katerine Gregos i kustoskog kolektiva Što, kako i za koga/WHW koji je grafički oblikovala Rafaela Dražić.

Uoči svečanog otvorenja Hrvatskog paviljona, ministrica Obuljen Koržinek posjetila je izložbu "Antropometrija" u čast Getuliju Alvianiju u Palazzu Barbaro.

Venecijanski bijenale 2019. održava se od 11. svibnja do 24. studenog pod ravnanjem umjetničkog direktora Ralpha Rugoffa i s nazivom "May You Live in Interesting Times".

12.05.2019. 10:28:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh