« Hrvatska
objavljeno prije 11 godina i 10 mjeseci

Oboljeli od hepatitisa zabrinuti zbog interferona

Zabrinutost je uzrokovalo moguće smanjenje sredstava za skupe lijekove.

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Oleg Moskaljov, CROPIX)
Više o

hepatitis c

,

pegilirani interferon

Savez oboljelih od hepatitisa Hrvatske izrazio je u današnjem priopćenju zabrinutost zbog mogućnosti da se smanje sredstva za pegilirani interferon kojim se liječe oboljeli od hepatitisa C.

Na nedavnoj konferenciji za novinare u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje (HZZO) posvećenoj Fondu skupih lijekova upozoreno je na povećanu potrošnju pegiliranog interferona, pa su u toj udruzi zabrinuti što ih dalje čeka.

Godinama ukazujemo da kod nas društvena zajednica, a i struka ne prepoznaju hepatitis C kao jedan od najvećih javno zdravstvenih problema, napominje Savez.

Virusni hepatitis, a posebno hepatitis C, u cijelom je svijetu gorući javno zdravstveni problem, pa ga je i Europska Komisija stavila među prioritete u svojem strateškom planu za idućih pet godina.

U Savezu su bili zadovoljni što su u veljači 2007. Ministarstvo zdravstva i HZZO uvrstili pegilirani interferon u Fond posebno skupih lijekova, ali već u ovoj godini suočili su se s neopravdanim čekanjem na rješenja za liječenje i restrikcijama u Fondu.

Lani je iz Fonda liječen dosad najveći broj od 300 bolesnika te je potrošeno oko 27 milijuna kuna. Smanjene su liste čekanja i svim oboljelima i njihovim obiteljima pružena je nada, kaže se u priopćenju.

Broj oboljelih od hepatitisa C raste i kod nas i u svijetu, a u Hrvatskoj se u pet mjeseci 2008. liječe s 24 posto financijskih sredstava manje nego u istom razdoblju lani, te dvostruko manji broj bolesnika.

Savez podsjeća Ministarstvo zdravstva i HZZO da je isplativije pravovremeno otkriti i liječiti oboljele nego brojne posljedice te opasne bolesti. (HINA)

17.07.2008. 14:20:49
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    vjeko
    13.11.2009. 20:40
    ja iamam hep c i liječim se pegasys+ribavirin.
    1put tj.injekcija od 180 i svakodnevo 5 tbl.imam nuspojava i to poveče , čak ne prvi dan nego dan kasnije+još 2-3 dana kaj sam totalno smrdan od temperature do umora itd.kaj mi ima tko pametan za komentirat od doktora
  2. avatar
    Ljetovanje u Hrvatskoj
    03.01.2010. 07:23
    gadan je taj hepatitis
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh