Novac je u internetu, samo ga treba znati pokupiti
Mnogi ''znaju'' kako zaraditi na internetu, ali većini to ipak ne uspijeva - Google jedini zarađuje ogromnu količinu novca, a i dalje se širi
Formula kako zaraditi novac pomoću interneta već je dugo poznat. Ipak, rijetke su kompanije koje su tu "umjetnost" razvile do takvog savršenstva kao što je to uspio Google. Google sada ugrožava i druge moćne koncerne.
Ideja je bila jednostavna, ali prvo je trebalo nekome pasti na pamet. Na internetu je važno ono što je važno masi korisnika. To su prije 14 godina zaključila dvojica studenata, Sergej Brin i Larry Page. Oni danas ne bi bili milijarderi da im na pamet nije pala i druga ideja - razviti odličnu tražilicu i istovremeno je opremiti reklamama koje funkcioniraju po potpuno novom principu. Reklame se vide kao decentni tekst sa strane, a njihova cijena se određuje po principu aukcije. Ne samo to, te reklame se mogu "ugraditi" i na stranice na koje vode linkovi koje pokaže Google
Kombinacija ove dvije ideje dovela je do neviđenog pobjedničkog pohoda. Milijunima, a potom i milijardama dolara koje Google danas zarađuje, financira se ponuda novih usluga korisnicima. Bez obzira o čemu je riječ, sve funkcioniraju po iskušanoj formuli: zanimljiva usluga plus reklama.
Mape za svakoga
Na primjer, usluga traženja na karti. Potreban je djelić sekunde da vam Google strelicom označi adresu i kuću koju tražite. Ali, to nije sve. Još nekoliko klikova i dobivate sve ono što je zanimljiov u uskom krugu oko te adrese. Dakle, reklamiranje na Googleu zanimljivo je i za ekonomiju.
Sergej Brin i Larry Page, osnivači Googlea
Ova kompanija je vodeća u svijetu po ubiranju novca od reklama. Samo u drugom kvartalu ove godine obrnuto je 6,82 milijarde dolara, a 4,5 milijarde od te sume otpada na reklame. Burzovna vrijednost kompanije u međuvremenu je prešla 120 milijardi dolara.
Zahvaljujući moćnim računarskim centrima širom svijeta ova tvrtka je postigla poziciju koju teško može ugroziti bilo koji drugi koncern. Tko to može na internet izbaciti program koji izgovorene riječi brzo pretvara u tipkani tekst, i to besplatno? Sve što radi, Google radi u smjeru "pokrivanja" širokih masa korisnika, bilo da se radi o platformi za mobilne telefone Android ili o planovima o internet televiziji koji bi ove jeseni trebalo postanti stvarnost u SAD.
Teško je "kopirati" Google
Mnoge tvrtke pokušavaju naći svoje mjesto pored Googlea. Bez obzira na to što dobrih ideja ima, teško je na njima zaraditi. Usluga slanja kratkih poruka na platformi Twitter je primjer za to. Ideja je odlična, proizvod je uspješan, ali s ubiranjem novca ne ide baš najbolje. Tek prije nekoliko tjedana počelo se sa stvaranjem tehničkih pretpostavki za ubacivanje reklama na ovu platformu.
Društvena mreža Facebook može se pohvaliti kako širom svijeta ima 500 milijuna korisnika. Međutim, ovaj uspjeh do sada nije unovčen. Burzovna vrijednost Facebooka iznosi četvrtinu one koju ima Google, godišnji obrt ''samo'' milijardu i pol dolara. Google toliko "okrene" za mjesec dana.
Facebook raspolaže s privatnim podacima korisnicika, ali kada pokušao promijeniti uvjete za njihovo korištenje (čitaj - za prodaju podataka zainteresiranim kompanijama), došlo je do tolikog otpora da se od plana odustalo. Facebook tako teško dolazi do "blaga" koje je njegovo, ali je još uvijek skriveno ''na dnu mora".
Uskakanje u tuđi teren
Google trenutno planira novu ofanzivu koja je "prst u oko" drugom moćnom koncernu - Appleu. Uskoro bi se trebala pokrenuti nova platforma za prodaju (download) glazbe, što je direktan napad na Appleovu platformu iTunes.
Ali, Google uskače i drugima na teren. U razvoju je čitav operativni stav koji bi trebao bi konkurencija Microsoftovom Windowsu. Za operativni susutav od nazivom Chrome neće vam biti potreban ogromni kapacitet na hard-disku. Svi vaši programi, podaci i datoteke bit će pohranjeni na internetu. Za korisnika je ionako samo bitno da su mu njegovi podaci dostupni, da je usluga besplatna i da se može "prozvati" s bilo kojeg mjesta u svijetu, s bilo kojeg uređaja. To što se uz uslugu dobije i diskretna reklama, mnogima uopće ne smeta.
Izvor: Deutsche Welle
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar