« Život
objavljeno prije 13 godina i 4 mjeseca
S GOLEMIM BEDRIMA

Brontomerus - nova podvrsta dinosaura

Brontomerus mcintoshi živio je prije 110 milijuna godina, zahvaljujući moćnim bedrima kretao se poput terenca

Dinosaur
Dinosaur (Getty Images/Ilustracija)

Brontomerus

dinosauri

Ekipa engleskih i američkih znanstvenika otkrila je novu izrazito snažnu vrstu dinosaura s "golemim bedrima" (ili Brontomerus na latinskom), prenosi Hina.

Kosti - rame, kuk, rebra i kralješci - pronađene su u 1990-im u rudniku u Utahu i prenesene su u muzej gdje su "ostale 5 do 10 godina, sve dok se kolege i ja nismo zainteresirali za njih", rekao je Mike Taylor (londonsko sveučilište College), jedan od autora studije. Veličina i oblik kosti kuka omogućili su rekonstrukciju novog primjerka sauropoda, podvrste dinosaura.

Neobično duga kost mogla je nositi iznimno snažne mišiće, vjerojatno najsnažnije među sauropodima, četveronožnim biljojedima, jednim od najvećih životinja što su živjele na Zemlji. U sauropode spadaju Diplodocus i Brachiosaur.

Istraživači misle da je tako snažna i mišićava životinja lako mogla natjerati u bijeg drugog mužjaka ili neprijatelja.

Ta je vrsta dinosaura, kao i sauropodi, živjela na suhom i neravnom terenu na kojemu se zahvaljujući moćnim bedrima kretao "poput terenca", rekao je Matt Wedel sa sveučilišta u Pomoni, u Kaliforniji.

Brontomerus mcintoshi živio je prije 110 milijuna godina, u doba krede, po studiji objavljenoj u časopisu za paleontologiju Acta Palaeontologica Polonica.

22.02.2011. 18:35:00