« Hrvatska
objavljeno prije 15 godina i 8 mjeseci
bilo je i vrijeme

Napokon bez gužvi na A1

Od sutra u prometu obje cijevi tunela Sveti Rok i Mala Kapela

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Jure Mišković/CROPIX)
Više o

tunel Sv. Rok

,

tunel Mala Kapela

,

obje cijevi tunela

Od subote, 30. svibnja, kroz tunele Sveti Rok i Mala Kapela na autocesti Zagreb - Split počinje teći promet objema cijevima, najavljeno je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Kroz oba tunela promet je dosad tekao kroz jednu cijev dvosmjerno, što je kod povećanog prometa, posebice vikendima tijekom turističke sezone, izazivalo gužve i duže čekanje.

Druge cijevi završene su prije mjesec dana i tada je kroz njih pušten promet, a zatvorene su "stare" koje su obojane.

Od sutra promet će teći objema cijevima, a prije toga, od petka u 22 sata do subote u 10 sati tuneli će biti zatvoreni za promet zbog konačnog tehničkog prilagođavanja svake cijevi za jednosmjerni promet.

Promet objema cijevima otvorit će ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta. Prigodna svečanost održat će se na odmorištu Marune ispred južnog ulaza u tunel Sveti Rok.

Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna bez PDV-a, a za oba tunela, tj. četiri tunelske cijevi, vrijednost radova je 2,3 milijarde kuna bez PDV-a.

Gradnju druge cijevi tunela Sveti Rok izvodila je poslovna udruga koju čine Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor-inženjering, a druge cijevi tunela Mala Kapela poslovna udruga koju čine Viadukt i Strabag.

Tunel Mala Kapela najduži je tunel na autocesti Zagreb-Split, čija je desna cijev duga 5.780 metara, a lijeva 5.821 metar. Radovi na iskopu desne cijevi započeli su 2002. godine te je u lipnju 2005. puštena u promet.

Lijeva cijev tunela Sveti Rok duga je 5.679 metara, a desna 5.670 metara. U lipnju 2003. u promet je puštena desna cijev, a kao službeni početak gradnje uzima se 1993. godina.

Oba tunela građena su prema Novoj austrijskoj metodi (NATM - bušenje i miniranje) koja se pokazala prilagodljivom za različite geološke uvjete koji su se javljali duž trase tunela. U oba tunela najveća dopuštena brzina vožnje iznosi 100 kilometara na sat.

29.05.2009. 11:58:35
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh