« Svijet
objavljeno prije 9 godina i 10 mjeseci
BORBA S EPIDEMIJOM

Michelle Obama pokrenula nacionalnu kampanju protiv dječje pretilosti

Velike medijske kompanije, koje podosta zarađuju upravo na reklmama 'junk fooda', odmah su se ponudile pomoći prvoj dami

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)
Više o

Michelle Obama

,

dječja pretilost

,

SAD

Prva dama SAD-a Michelle Obama u utorak je pokrenula nacionalnu kampanju suzbijanja dječje pretilosti, koja pogađa oko trećine najmlađih Amerikanaca.

Predstavljajući u Bijeloj kući kampanju pod nazivom "Pokrenimo se!", Michelle Obama je upozorila da se SAD suočava s pravom "epidemijom dječje pretilosti", jer se tijekom posljednjih 30 godina utrostručila stopa pretilosti kod djece, pa je sada svako treće dijete prekomjerne težine ili pretilo.

Po riječima Judith Palfrey, predsjednice Američke akademije za pedijatriju, SAD prednjači među razvijenim zemljama po brojnosti pretile djece. Ona je najavila da će akademija poticati redovito praćenje indeksa tjelesne mase kod djece starije od dvije godine.

Kampanja "Pokrenimo se!" poticat će više fizičke aktivnosti za djecu, izbacivanje slatkiša i zaslađenih napitaka iz škola, točnije označavanje sastojaka hrane, porezne olakšice za otvaranje trgovina prehrambenom robom u sirimašnim četvrtima i drugo.

Cilj kampanje je da se promjene ostvare "unutar jednog naraštaja", odnosno da djeca koja se sada rađaju uđu u odraslu dob s normalnom težinom.

"Ne radi se o politici, ja govorim o zdravorazumskim koracima koje mogu poduzeti naše obitelji i zajednice kako bi pomogli našoj djeci da vode aktivne, zdrave živote", Michelle Obama

Oko 40 predsjednika uprava vodećih prehrambenih i poljoprivrednih tvrtki u otvorenom je pismu najavilo da će se pridružiti prvoj dami u promicanju zdravije ishrane u SAD-u. U pismu su istakli da su već razvili više od 10.000 proizvoda sa smanjenom količinom masnoća, šećera, soli i kalorija.

Velike medijske kompanije, uključujući NBC, Universal, Walt Disney Company i Viacom, izrazile su spremnost da se pridruže tim naporima s kampanjom osvješćivanja javnosti i educiranja roditelja i djece.

Američka udruga proizvođača bezalkoholnih napitaka, obvezala se da će staviti jasne oznake kalorijske vrijednosti na prednju stranu boca i limenki, u roku od dvije godine.

Glavni opskrbljivači školskih kantina obećali su da će smanjiti količine šećera, soli i masnoća, te povećati udio integralnih žitarica i udvostručiti broj svježih proizvoda.

Kampanja "Pokrenimo se!", najveća je koju je do sada potaknula Michelle Obama, a nastavlja se na tradiciju društvenih inicijativa američkih prvih dama. Tako je Lady Bird Johnson vodila kampanju za uređenje Washingtona, Nancy Reagan kampanju protiv ovisnosti o drogama i alkoholu, a Laura Bush za poboljšanje pismenosti i obrazovanja.

Predsjednik Barack Obama u utorak je potpisao memorandum o osnivanju nove savezne radne skupine koja će se baviti rastućim problemom dječje pretilosti, te u roku od 90 dana pripremiti plan za koordinaciju napora savezne vlade, te privatnog i neprofitnog sektora na tom području.

Kod debele djece i adolescenata veća je vjerojatnost za razvoj ozbiljnih zdravstvenih problema kasnije u životu, kao što su visoki kolesterol i dijabetes. Na zdravstvene probleme izazvane pretilošću trenutno odlazi 9,1 posto ukupnog proračuna za zdravstvo u SAD-u, prema 6,5 posto u 1998.

Drugi problem u SAD-u su tzv. prehrambene pustinje, područja u kojima nema samoposluživanja s hranom, i jedini su izbor restorani brze hrane. Više od 23 milijuna Amerikanaca s niskim prihodima, uključujući 6,5 milijuna djece, žive u urbanim i ruralnim naseljima koja su više od 1,6 kilometara udaljena od prvog samoposluživanja.

U kampanji se poziva na više tjelesne aktivnosti za djecu, minimalno 60 minuta aktivnoga igranja na dan, jer prosječno američko dijete provodi više od 7,5 sati dnevno gledajući televiziju i filmove, koristeći mobitele i računala, ili igrajući video igrice. (hina/metro-portal)

09.02.2010. 23:54:42
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh