« Lifestlye MODA&STIL
objavljeno prije 8 godina i 2 mjeseca
MODA

Luksuzna odjeća se dobro prodaje usprkos krizi

Modna industrija ove godina je doživjela nekoliko udaraca, najjači se svakako odnosi na pad kupovne moći u zemljama zone eura

Luksuz je uvijek otporan na krize
Luksuz je uvijek otporan na krize (Arhiva)
Više o

moda

,

prodaja

,

visoka moda

,

sezona jesen zima

,

luksuzna odjeća

Oko 70 posto njemačkih tvrtki koje proizvode odjeću bilježe pozitivan rast prodaje u protekloj godini. U 18 posto tvrtki poslovanje stangira, dok je u 12 posto tvrtki zabilježen pad prodaje. To su rezultati nedavnog istraživanja modne udruge "German Fashion" iz Düsseldorfa na uzorku od 330 tvrtki.

Prema procjenama Udruge, modna industrija je u 2011. ostvarila oko 12 milijarde eura profita. I u tekućoj godini modni proizvođači očekuju lagani porast, no dužnička kriza euro-zemalja je i na modnu industriju ostavila traga. Njemački modni proizvođači su "oprezno optimistični" u vezi procjene i razvoja u 2012. godini. Prema istraživanju samo njih 39 posto, objašnjava Thomas Rasch, računa s blagim rastom prodaje. "Jedva polovica ispitanih kaže da se bore na istoj razini, a 14 posto njih kaže da će biti gore."

Knjige narudžbi se i dalje pune na sajmovima

Razlozi tako lošeg raspoloženja izvozno orijentiranih tvrtki leže u krizi u glavnim izvoznim odredištima, europskim zemljama: "Njima je puno teže nego nama. To znači da je okruženje, potrošačko raspoloženje i kupovna moć potrošača u važnim europskim državama jako loša." Prvi put u posljednjih par godina se izvoz smanjio. Od siječnja do svibnja, tvrtke bilježe pad izvoza od 3 posto.

Krizu je još uvijek teško uočiti na sajmovima mode u Njemačkoj. Samo poneki sudionici su nedostajali na berlinskom ljetnom sajmu "Bread & Butter", ali zato su došli novi, objašnjava organizator. Na "Fashion Munich" koji se održavao u okviru modnog tjedna u Münchenu te završio prije nekoliko dana, oko sto izlagača se nije moglo požalit na nedostatak narudžbi. Andrea Frahm, organizatorica sajma smatra: "U principu kriza također 'lebdi' nad većim dijelom modne industrije."

No mnogo narudžbi u Münchenu je također dokaz da se u Njemačkoj novac ponovno troši na vrlo kvalitetne proizvode, što nije uvijek slučaj. Svijest neprestano raste, kaže Frahm: "Mi biramo samo izlagače koji rade vrlo kvalitetno. Dakle, kad se kupi jedan lijepi komad, koji se rado nosi, želi ga se i što duže imati."

Kvaliteta je bitna

Prezadužena Grčka je jedina država u kojoj modne i "lifestyle" tvrtke osjećaju krizu i pad prodaje. Ali zato je, objašnjava Gerhard Weber, "vrlo velik" dvoznamenkasti rast njegovih tvrki u neuropskim zemljama kojima se ne plaća eurom poput baltičkih zemalja, Rusije, Bliskog istoka, Australije i SAD-a. "U SAD-u smo na početku 2012. godine započeli s 'Gerry Weber' tvrtkom koja se proširila s tvrkama 'Blommingdale's' i 'Dillards'. Sljedeće sezone će, uz jedanaest Dillards trgovina, biti ovoreno još osam", kaže zadovoljno Weber.Na kvalitetu pazi i Gerry Weber International u vestfalskoj hali. Brojke govore za sebe. U prvoj polovici tekuće godine u 60 zemalja, različite modne tvrtke ostvarile su promet od 376 milijuna eura. Za usporedbu s prošlom godinom, to je povećanje od 10 posto. "Osjećamo malu nesigurnost u eurozoni", kaže Gerhard Weber za Deutche Welle, "ali našu uspješnu strategiju provodimo kroz mnogobrojne franšize i širenje maloprodajnih mjesta."

Kvaliteta i raskoš se očito dobro prodaju u teškim ekonomskim vremenima. Tako i luksuzni brend Hugo Boss ne osjeća brigu: najveća njemačka modna tvrtka u drugom tromjesečju povećala je svoj profit i kreće se nepokolebljivo prema rekordnoj godini. U Europi, poručuju iz uprave tvrtke, Hugo Boss se uspio oduprijetki teškom gospodarskom okruženju. I na svojim glavnim tržištima, Njemačkoj i Velikoj Britaniji, trend rasta je neprekinut.

Piše: Henrik Böhme/Marijana Bičvić/DW
19.08.2012. 12:52:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh