« Hi-tech
objavljeno prije 7 godina i 1 mjesec
COOL

LG-ev OLED TV u službi znanosti: savršen prikaz digitalizirane kulturne baštine

U sklopu Noći knjige u Državnom arhivu u Zagrebu prikazana razlika između virtualizirane baštine na uobičajenom i OLED zaslonu, zaključeno da u svijetu ne postoji tehnologija prikaza koja nadmašuje LG-evu OLED tehnologiju

Državni arhiv u Zagrebu i digitalizacija arhive
Državni arhiv u Zagrebu i digitalizacija arhive (Arhiva)

digitalizacija

,

Državni arhiv u Zagrebu

,

OLED TV

U sklopu manifestacije Noć knjige, koja se u Hrvatskoj održava od 2012. godine s ciljem predstavljanja knjiga domaćih i svjetskih autora te druženja uz knjigu i čitanje, danas je u Državnom arhivu u Zagrebu održano predavanje o digitalizaciji kulturne baštine s niskom razinom svjetla ispod muzejskog standarda od 50 Luxa (tzv. Low Light digitalizacija) uz usporedbu virtualiziranih izvornika na vrhunskom OLED i prosječnom zaslonu.

Predavanje je održao Goran Vržina, stručnjak za skeniranje arhivske građe, a za prikaz je koristio LG-ev OLED televizor.

Naime, neinvazivna Low Light digitalizacija omogućava napredno digitaliziranje kodeksa, inkubanula i drugih starih izvornika te njihovo svestrano istraživanje i proučavanje. „Kako Low Light digitalizacija kulturne baštine predstavlja potpuno nov, inovativan i jedini način digitalizacije kulturne baštine te vrste u svijetu, s posebnim naglaskom na trodimenzionalnom dojmu izvornika i egzaktnosti boja te sveukupnoj autentičnosti stare knjige ili drugog povijesnog predmeta, nužno je građu prikazati na jednako autentičan način kao što je digitalizirana", istaknuo je Goran Vržina.

Prema njegovim riječima, trenutno u svijetu ne postoji tehnologija prikaza koja nadmašuje LG-evu OLED tehnologiju. „LG-eva OLED tehnologija rasponom i dubinom boja te izuzetnim kontrastom jedina može replicirati autentičnu raskoš detalja i boja s izraženim dojmom povijesnog predmeta u prostoru. Tako je LG-eva OLED tehnologija logična ekstenzija Low Light digitalizaciji ili drugoj visoko autentičnoj digitalizaciji, a ovo u konačnici upućuje na to da se za virtualne muzejske izložbe i njima slična događanja treba koristiti upravo ova tehnologija", naglasio je Goran Vržina.

Iz LG-a su poručili da ih iznimno veseli vidjeti još jednu primjenu njihovih OLED televizora. „Digitalizacija povijesne kulturne baštine širom svijeta uglavnom se fokusira na repliciranju pisane riječi, dok bogatstvo boja i detalja ostaju sekundarni. Sada, uz Low Light digitalizaciju i naše OLED televizore, korak smo bliže formiranju virtualnog povijesnog fonda raznih ustanova, knjižnica te vjerskih ustanova uz koje stara knjiga u virtualnom obliku izgleda kao stara knjiga u stvarnosti. Na taj način još jednom pokazujemo kako tehnologija svakodnevicu može učiniti boljom, ovaj put za povjesničare, istraživače, konzervatore i restauratore te studente i opću javnost", rekao je Mario Medved, direktor LG-a Hrvatska.

21.04.2017. 17:01:00