« Biznis
objavljeno prije 14 godina
DOBAR BIZNIS

Komercijalizacija glazbe u reklamama - jesu li se bendovi prodali?

VIDEO - Glazbenici sve više svoje pjesme prodaju za reklame - pametan potez u današnje vrijeme ili poigravanje s ugledom?

Gitara
Gitara (Free Digital Photos)
Više o

marketing

,

mladi glazbenici

,

reklame

,

ugled

Na posljednjem Super Bowlu pjesma indie benda Grizzly Bears vrtjela se pred milijunskom publikom, ali ne u sklopu showa na poluvremenu nego kao dio reklame za Volkswagen. Američka glazbena industrija sve više prihvaća nova ekonomska pravila - nekada se smatralo da bendovi reklamama prodaju svoju reputaciju dok je danas to sasvim logičan korak, pogotovo za mlade glazbenike.

"Danas je sve dostupno u trenu. Ljudi uokolo hodaju sa svojim laptopima i pametnim telefonima, a kada u reklami čuju dobru pjesmu odmah mogu saznati više o glazbeniku putem interneta i kupiti pjesme koje im se sviđaju", kaže Peter Shane, potpredsjednik kreativnih usluga Spirit Music grupe, poduzeća specijaliziranog za plasman pjesama u medije.

Proteklih nekoliko mjeseci, Amerikanci su tako slušali kako Edward Sharpe i bend Magnetic Zero promoviraju Ford, a skupina Vampire Weekend je pjevala o tome kako je praznik najbolje vrijeme za kupnju Civica. Kada je Honda željela predstaviti svoj sportski hibridni automobil kao "potpunu suprotnost u potpunom skladu" odabrala je pjesmu "Riot Rhythm" Sleigh Bellsa, dua čije su električne gitare u usklađenoj suprotnosti sa slatkim vokalima u maniri cheerleadersica.

Bendovi najviše zarađuju od turneja i prodaja prava na pjesme

"Nismo uopće raspravljali o tome prodajemo li se za reklamu ili ne. Sretni smo što se naša glazba koristi u reklamama i filmovima, bili bi blesavi da ne iskoristimo takvu priliku, pogotovo u današnje vrijeme", objašnjava Derek Miller, gitarist i autor pjesama Sleigh Bellsa.

Lisa Milberg iz švedske skupine The Concretes tvrdi da američka publika prepoznaje njezinu pjesmu "Say Something New" upravo zbog reklame za maloprodajni lanac Target: "Prije toga nismo radili glazbu za reklame pa smo projektu pristupili s izmiješanim emocijama. I sami se pomalo čudimo što je cijela priča tako dobro ispala i što ljudi kupuju glazbu koju čuju u oglasu. To je dobro, iako bi mi možda bilo draže da kupuju našu glazbu bez te reklame."

Veteran glazbene industrije Randy Jackson, ujedno član žirija showa "American Idol", smatra da je suradnja s velikim kompanijama za mnoge glazbenike danas nužnost: "Glazbena industrija je trenutno vjerojatno u najgorem položaju u svojoj povijesti, ali mislim da se iz toga rodilo i dosta novih prilika. Glazbenici su kreativniji, otkrivaju nove načine kako promovirati svoj rad."

Lloyd Simon s MTV-a zaslužan je za pojavljivanje pjesme "Days Go By" skupine Dirty Vegas u reklami za Mitsubishi, a 1999. je Stinga spojio s Jaguarom. Smatra se da je upravo ta reklama promijenila pravila igre na sceni i otvorila put komercijalizaciji glazbe. Simon tvrdi da su glazbenici nekada više zarađivali od reklama, jer se negativno gledalo na prodaju licence za neku pjesmu. Danas se od prodaje po pjesmi može zaraditi između 10.000 i 50.000 dolara.

"Sve je više bendova spremno surađivati s velikim kompanijama pa se u skladu s povećanom ponudom smanjila cijena", objašnjava Simon i dodaje: "Svijet se promijenio. Kada govorimo o prihodima bendova, najveće zarade dolaze od turneja i prodaja licenci."

Važne godine u komercijalizaciji glazbe:

1950-te i 60-te - u prvim godinama televizije proizvode su počeli promovirati Chubby Checker i Rolling Stonesi.

1967. - skupina The Who izdala je "The Who Sell Out", parodiju na pojavljivanje glazbenika u reklamama

1989. - video Neila Younga za "This Note's For You" i poruku da neće dopustiti da se njegova glazba vrti u reklamama, nagrađen je na MTV-jevoj dodjeli

1999. - Play od Mobyja postaje prvi album u kojem sve pjesme imaju licencu za izvođenje u filmovima, reklamama i na televiziji

1999. - singl Pink Moon Nicka Drake prodan je u više primjeraka nego za njegova života jer je korišten u reklami za Volkswagen

2002. - skupina The White Stripes odbila je unosnu ponudu Gapa

2008. - korisnici iPhonea mogu s aplikacijom Shazam otkriti ime izvođača neke pjesme koja svira u pozadini

Piše: Pat Healy, Metro World News
29.01.2011. 18:20:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    Milutin
    31.01.2011. 23:41
    Činjenica je da mladi bendovi mnogo lakše mogu da se probiju snimajući reklame, a razumem i sve one koji svirku shvataju kao posao, pa samim tim žele svoj rad i da unovče.
  2. avatar
    Crozona
    02.02.2011. 09:27
    Svatko želi svoj rad unovčiti i zaraditi, što je tu čudno?! Nema previše budala koje rade i ne primaju plaću, naravno osim u Hrvatskoj.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh