Kako uvjeriti šefa da ste nezamjenjivi
Možete raditi neplaćene dodatne sate i potpuno zatomiti vlastito privatno vrijeme/ljudsko dostojanstvo ili možete slijediti ovih 7 jednostavnih pravila i maksimalno profitirati
Bez obzira na to sanjate li o boljoj plaći, promaknuću, preporuci ili uredu koji ima prozor, svi mi želimo ostaviti dobar dojam na našeg šefa. U vrijeme kad mnogi ostaju bez posla zbog ekonomske krize, ta „misija" postaje tim važnija. Na raspolaganju imate dva pristupa. Možete raditi neplaćene dodatne sate i potpuno zatomiti vlastito privatno vrijeme/ljudsko dostojanstvo ili možete raditi sve kao i do tada, uz tek neznatne izmjene svoje rutine. Ukoliko se odlučite za ovo drugo, donosimo vam 7 sitnih trikova da ostavite bolji dojam na svog šefa.
1. Dolazite 5 minuta prije šefa na posao
Velika većina šefova vrlo je dosljedna kad je vrijeme dolaska u ured u pitanju. Ukoliko vaš primjerice dolazi na posao u 7:50, potrudite se da vi tamo budete već u 7:45, pa makar radno vrijeme službeno počinjalo u 8. Pet ili deset minuta dugoročno ne znače ništa, a ostavljaju vrlo dobar dojam radnika koji je željan dokazivanja na radnom mjestu.
2. Poželite šefu dobro jutro
Bez obzira na to koliko ste mamurni, pospani ili čangrizavi, veliki smješak na licu i jedno srdačno „Dobro jutro" svom šefu vrlo je dobar način da ostavite dojam pozitivne osobe, a takvu svatko voli. Ne dajte se smesti ako vam šef ne uzvrati jednako srdačnim pozdravom, shvatite to kao ulaganje u svoje dobro raspoloženje, a ne nužno njegovo. U kombinaciji s prvim savjetom ovakav pristup čini čuda.
3. Budite strateški dobrovoljac
Dizanje ruke kad svi ostali u uredu odbijaju nešto učiniti sjajan je način da budete zapamćeni, ali pokušajte ipak strateški izabrati ono za što se javljate. Imate svega nekoliko sekundi da procijenite krije li se iza potrage za dragovoljcima iskrena namjera šefa da mu olakšate neki nezahvalni posao ili isključiva želja da nekomu uvali nešto dosadno i besmisleno. Javljanje za ovo prvo ostavit će dojam pouzdanog radnika, a zbog javljanja na ovo drugo mogli biste postati žrtvom njegovih hirova i u budućnosti.
4. Naučite rukovati printerom
Čak i ako to nema ama baš nikakve veze s opisom vašeg posla, naučite gdje se nalaze rezervni toneri/tinta i kako se pravilno rukuje s njima. Isto tako, saznajte i što treba činiti kad u printeru zaglavi papir ili se dogodi nekakve greška. Ovo je jedan od onih načina da uz malo truda nekome popravite dan i budete pravi uredski heroj.
5. Ne zaboravite „molim" i „hvala"
Mnogi su ljudi skloni previdjeti važnost ovih sitnih gesta, ali upravo one razlikuju mrzovoljnog i ljutitog zaposlenika (a takve nitko ne voli) od onog pristojnog, uljuđenog i zahvalnog (kakvi su omiljeni svima). Možda vam se čini kao nevažna stvar, ali uljudno je ophođenje prema šefu (i kolegama) gotovo jednako važno kao i kvalitetan pristup poslu. Ukoliko imate i jedno i drugo, ne morate se bojati za budućnost.
6. Naučite poslovni žargon
U najopćenitijem smislu, poslovni su žargon one riječi, često izvedenice nekih stranih izraza, koji se često koriste u nekom poslu. Ljudima izvan branše njihovo se korištenje ponekad možda čini kao nepotrebno pretjerivanje (da ne upotrijebimo težu riječ), ali one su svakako važan dio poslovne komunikacije i korporativne kulture. Prihvaćajući ih u svoj riječnik vrlo jasno dajete svima do znanja da se i vi osjećate ugodno u takvom okruženju.
7. Ne zaboravite (glumiti) entuzijazam
Čak i ukoliko radite najdosadniji posao na svijetu, (hinjeni) entuzijazam je najbolja karta za promaknuće na neko bolje radno mjesto. Široki osmjeh na licu i strastveno mahanje rukama dok kupcima objašnjavate čime se bavi tvrtka u kojoj radite odličan su način da pokažete šefu kako vam je doista stalo do posla. Tko zna, možda na kraju stvarno i sami povjerujete u to.
Novi komentar