« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 2 mjeseca i 4 dana
ZIJEV

Kako se probuditi čili i odmorni

Taj proces uključuje samo tri koraka koje su osmislili neki od najboljih svjetskih istraživača spavanja... i ne, kava nije jedan od njih.

Budite se bez problema?
Budite se bez problema? (Arhiva)
Više o

spavanje

,

buđenje

,

kvalitetan san

Budite se uspavani i tromi, a bez obzira na to koliko dugo spavali i dalje se osjećate umorno? Možda imate sreće jer znanstvenici vjeruju kako su osmislili savršenu formulu zahvaljujući kojoj ćete se svako jutro osjećati odmorno i svježe, donosi Daily Mail.

Taj proces uključuje samo tri koraka koje su osmislili neki od najboljih svjetskih istraživača spavanja. I ne, kava nije jedan od njih.

Istraživači s Kalifornijskog sveučilišta u Berkeleyju došli su do zaključka da idealan ''recept'' za najbolje buđenje uključuje trening ili neku drugu fizičku aktivnost dan ranije, doručak bogat ugljikohidratima poput zobenih pahuljica te minimalno sedam sati sna. Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature Communications, a u njemu je sudjelovalo nekoliko stotina ljudi.

Sudionici su dobivali različite obroke za doručak, pritom su na sebi nosili satove koji su bilježili njihovu aktivnost i količinu sna te su također vodili dnevnik prehrane u periodu od dva tjedna. Morali su zapisivati i razinu svoje energije od trenutka kad su se probudili pa sve do kraja dana.

Doručak kao najvažniji obrok u danu

Istraživanjem je utvrđeno da je doručak s visokim udjelom ugljikohidrata i malo šećera bio najbolji obrok za jutarnje razbuđivanje, dok su se najgorim pokazali obroci puni šećera.

''Doručak bogat ugljikohidratima može povećati budnost, sve dok je vaše tijelo zdravo i sposobno učinkovito se riješiti glukoze iz tog obroka, sprječavajući trajni skok šećera u krvi'', objašnjava Raphael Vallat, jedan od autora spomenute studije.

Više sna, i to onog kvalitetnog, također se pokazalo da pomaže kod lakšeg razbuđivanja.

''Količina sna između sedam i devet sati sna svake noći idealna je za oslobađanje tijela od tromosti i uspavanosti, odnosno oslabljene kognitivne i senzorno-motoričke sposobnosti nakon buđenja'', rekao je profesor i jedan od autora studije Matthew Walker.

Isto tako, rezultati su pokazali da su se oni ispitanici koji nisu nimalo vježbali dan ranije budili umorniji od onih koji su svakog dana odradili lagani trening ili se bavili nekom drugom fizičkom aktivnošću.

04.12.2022. 20:23:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh