Kako preživjeti pad zrakoplova?
Letite velikim avionima, sjedite što dalje od pilotske kabine, vežite se,...
Većina nas vjeruje da pad zrakoplova zapravo nije moguće preživjeti te da se jednostavno trebamo pomiriti s time da u slučaju nesreće iz aviona nećemo izaći živi. Unatoč takvom uvriježenom mišljenju, statistika dokazuje da se ipak može izvući živa glava.
U SAD-u je u proteklih 17 godina od 586 putnika preživjelo čak 95%, a o preživljavanju avionske nesreće ne odlučuje samo slučajnost ili sudbina. Sreću treba izazvati pa tako postoje djelotvorni savjeti kako se zaštititi u tom nesretnom slučaju.
Važan faktor sigurnosti je odabir mjesta za sjedenje. Pritom nije toliko bitno nalazi li se sjedalo uz prozor ili prolaz već sjedimo li u prvim ili posljednjim redovima.
Znanstvenici su analizirali 20 slučaja pada zrakoplova i ustanovili da je preživjelo oko 50% putnika koji su sjedili u prednjem dijelu. Postotak je bio nešto viši za središnja sjedala, a najviši za ona u nekoliko zadnjih redova (oko 70%). Naime, zrakoplov obično padne "na nos" pa putnici koji sjede odmah iza pilotske kabine gotovo sigurno stradaju.
Pojas za vezanje i "brace" položaj
Drugi važan faktor je blizina izlaza u slučaju opasnosti. Statistika pokazuje da je najbolje sjediti najviše sedam redova ispred ili iza izlaza kako bi putnik na vrijeme mogao napustiti zrakoplov u plamenu. Nakon samo dvije minute od izbijanja vatre širi se dim koji otežava disanje i orijentaciju, pa putnici u panici sami sebi počinju blokirati spasonosni izlaz.
Trećina svih avionskih nesreća događa se prilikom slijetanja ili polijetanja, pri brzini između 250 i 300 kilometara na sat. Zbog brzine je stoga neophodno koristiti pojas za vezanje, koji mora biti prilagođen svakoj individualnoj osobi i dovoljno stegnut.
Kako pojas štiti samo središnji dio tijela potrebno je posebno zaštititi ruke, noge i glavu. Stručnjaci preporučuju tzv. brace položaj pri kojem se putnik s obje ruke naslanja na sjedalo ispred sebe, a noge drži savijenima pod pravim kutom.
Sigurnosti pridonosi i let u velikim zrakoplovima koji statistički gledano ne padaju toliko često te let sa što manje predsjedanja pošto najveći rizik prijeti pri polijetanju i slijetanju.
Novi komentar