« Život
objavljeno prije 14 godina i 6 mjeseci
NIJE NEMOGUĆE

Kako preživjeti pad zrakoplova?

Letite velikim avionima, sjedite što dalje od pilotske kabine, vežite se,...

(Arhiva)
Više o

pad aviona

,

avionska nesreća

,

pad zrakoplova

,

preživljavanje

Većina nas vjeruje da pad zrakoplova zapravo nije moguće preživjeti te da se jednostavno trebamo pomiriti s time da u slučaju nesreće iz aviona nećemo izaći živi. Unatoč takvom uvriježenom mišljenju, statistika dokazuje da se ipak može izvući živa glava.

U SAD-u je u proteklih 17 godina od 586 putnika preživjelo čak 95%, a o preživljavanju avionske nesreće ne odlučuje samo slučajnost ili sudbina. Sreću treba izazvati pa tako postoje djelotvorni savjeti kako se zaštititi u tom nesretnom slučaju.

Važan faktor sigurnosti je odabir mjesta za sjedenje. Pritom nije toliko bitno nalazi li se sjedalo uz prozor ili prolaz već sjedimo li u prvim ili posljednjim redovima.

Znanstvenici su analizirali 20 slučaja pada zrakoplova i ustanovili da je preživjelo oko 50% putnika koji su sjedili u prednjem dijelu. Postotak je bio nešto viši za središnja sjedala, a najviši za ona u nekoliko zadnjih redova (oko 70%). Naime, zrakoplov obično padne "na nos" pa putnici koji sjede odmah iza pilotske kabine gotovo sigurno stradaju.

Pojas za vezanje i "brace" položaj

Drugi važan faktor je blizina izlaza u slučaju opasnosti. Statistika pokazuje da je najbolje sjediti najviše sedam redova ispred ili iza izlaza kako bi putnik na vrijeme mogao napustiti zrakoplov u plamenu. Nakon samo dvije minute od izbijanja vatre širi se dim koji otežava disanje i orijentaciju, pa putnici u panici sami sebi počinju blokirati spasonosni izlaz.

Trećina svih avionskih nesreća događa se prilikom slijetanja ili polijetanja, pri brzini između 250 i 300 kilometara na sat. Zbog brzine je stoga neophodno koristiti pojas za vezanje, koji mora biti prilagođen svakoj individualnoj osobi i dovoljno stegnut.

Kako pojas štiti samo središnji dio tijela potrebno je posebno zaštititi ruke, noge i glavu. Stručnjaci preporučuju tzv. brace položaj pri kojem se putnik s obje ruke naslanja na sjedalo ispred sebe, a noge drži savijenima pod pravim kutom.

Sigurnosti pridonosi i let u velikim zrakoplovima koji statistički gledano ne padaju toliko često te let sa što manje predsjedanja pošto najveći rizik prijeti pri polijetanju i slijetanju.

02.01.2010. 13:39:22
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh