« Metro World News
objavljeno prije 16 godina i 11 mjeseci
INTERVIEW

Kako napraviti savršene internetske stranice?

Više o

Dane Jakob Nielsen

,

web design

Internetske stranice često dobro izgledaju, ali su nepraktične. Danac Jakob Nielsen, stručnjak zaposlen u Silikonskoj Dolini, doktor je znanosti iz područja odnosa čovjeka i računala i vodeći svjetski stručnjak u području korisnosti internetskih stranica.

Kreatori internetskih stranica obično pretpostavljaju da mogu šarmirati korisnike uporabom "šik" detalja, ali Nielsensovo istraživanje pokazuju da korisnici nemaju sluha za takve profinjene dizajnerske zahvate. Upravo je proveo opsežno istraživanje o načinu na koji se pomiču oči surfera dok pregledavaju stranice.

  • Što žele korisnici, kako bi trebale izgledati internetske stranice?

Slova moraju biti prilično velika. Ljudi ne vole škiljiti. Izbor fonta nema previše utjecaja, ali mora biti jasan kontrast između slova i pozadine. Najbolje je odabrati crnu, ali ako želite drugu boju ona treba biti tamna, a pozadina bijela. Naime, često se koriste kombinacije sive na svjetlozelenoj podlozi. Korisnici također ne žele mnogo slika, već više vole manji broj slika koje se mogu povećati.

  • Koje su najčešće pogreške koje se mogu naći na internetskim stranicama.

Prečesto su previše impresionirane same sa sobom. Vidio sam jednu te istu pogrešku nekoliko stotina puta. Kompanija ima odličnu poslovnu ideju i web dizajneri misle da je jednostavno koristiti stranice, ali korisnici ih ne razumiju. Stranice konkurencije tek su jedan klik daleko pa kompanije moraju misliti baš na sve kako bi privukle i zadržale klijente.

  • Možete li nam dati primjer stranica koje su u isto vrijeme atraktivne i lijepe i jednostavne za navigaciju?

BBC news i CNN.com na primjer. Obje stranice imaju odlične sažetke vijesti. Najgore stranice u najvećem broju slučajeva imaju velike korporacije i vladine agencije. Mnogo kompanija ulaže velika sredstva u glamurozan izgleda stranica umjesto u to da stranice napravi jednostavnima za korisnika. Kad govorim o ovome, stranice kompanije Victoria Secrets zadovoljavaju oba zahtjeva – one su u isto vrijeme i glamurozne i funkcionalne.

  • U vašoj se novoj knjizi govori o pokretima očiju korisnika Interneta. Kako se oči pomiču?

Vrlo brzo. Surferi čitaju stranice u obliku slova F – brzim pogledom prema gore, a nakon toga prema dolje po lijevoj strani. Dizajneri stranica razmišljaju na ovaj način: ako uspijemo ljudima objasniti, shvatit će – ali ljudi nemaju vremena. Oni odlaze na neki drugi sajt umjesto da gube vrijeme proučavajući pravila. Također, ljudi ne vide sadržaj koji izgleda kao oglas. Naučili su se izbjegavati šarene kockice ili stvari koje bljeskaju u kutovima očiju. Stranice na kojima nema oglasa često stavljaju informacije u velike šarene kockice, ali upravo radi stečene sljepoće na oglase, korisnici propuste te informacije. Umjesto toga surfaju po stranicama tražeći informacije koje se nalaze ravno ispred njih.

Piše: Elisabeth Braw/Metro Stockholm
27.02.2008. 17:13:42
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    Job
    17.12.2009. 00:11
    Dobri savjeti. Posebno mi se sviđa kako ste objasnili način na koji surferi čitaju stranice. Svaka web stranica ima vrlo kratko vrijeme da uvjeri posjetitelja da ostane na njoj. Ako web stranica ne zainteresira posjetitelja u roku 10-15 sekundi, surfer samo klikne i odlazi tamo gdje mu je zanimljivije.
  2. avatar
    stem cells
    06.09.2010. 12:34
    Vrlo korisni savjeti, uglavnom vlasnici stranica slažu web stranice da zadovolje neke svoje zamisli a rijetko razmišljaju o navikama i načinu razmišljanja posjetitelja. Uspješnost stranice osim dobrog sadržaja zavisi upravo od postotka zadovoljanja iznad navedenih kriterija.
  3. avatar
    vitamin
    28.09.2010. 02:49
    Odlični i vrlo korisni savjeti, uz koristan i dobar sadržaj još samo treba izgraditi linkove a to je proces koji traje.
  4. avatar
    Mato
    29.01.2011. 12:51
    Zanimljivo i korisno
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh