« Hi-tech
objavljeno prije 13 godina i 10 mjeseci
PET SJAJNIH GODINA

Kako je Twitter promijenio svijet

Zahvaljujući Twitteru protok informacija postao je brži nego ikad. Više se ništa ne može sakriti

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Twitter)
Više o

internet

,

Twitter

,

društvene mreže

Godine 2006. s prvim danom proljeća objavljena je prva poruka na Twitteru. Tada izvršni direktor najpopularnijeg mikroblogerskog servisa na svijetu Jack Dorsey napisao je da postavlja svoj račun i poziva suradnike da mu se pridruže. Jučer je Twitter proslavio peti rođendan. Od prve poruke do danas prikupio je preko 200 milijuna korisnika što ga je učinilo jednom od najposjećenijih stranica na internetu. To i ne čudi obzirom da je Twitter u prvih pet godina pokazao da može promijeniti svijet, ali ponajviše prirodu digitalne komunikacije.

Protok informacija je postao brži nego ikad. Internet sam po sebi omogućuje brzo slanje i lako primanje informacija, ali uz Twitter to se zbiva brzinom svjetlosti. Dovoljno je da nekolicina korisnika koji imaju puno pratitelja nešto objave i to će u vrlo kratkom roku znati čitava galaksija. Velika prednost Twittera je ta što omogućuje i brz prijenos vijesti. Sjetite se buna diljem arapskih i sjevernoafričkih zemalja, sjetite se potresa na Haitiju, sjetite se  nedavne katastrofe u Japanu...  S druge strane, kad informacijska stihija jednom krene više je ništa ne može zaustaviti što svakako može biti dvosjekli mač.

Skidanje maske. Otkad postoje „poznate ličnosti" ili taj koncept postoje i ljudi koji se brinu za njihov imidž i za to da su uvijek besprijekorni ,što karakterno što estetski. Twitter je stvarnosti dao prirodnu dimenziju - više se nitko ne može sakriti, naročito ne poznate osobe koje u javnosti prikazuju izmišljena, posebno dizajnirana lica. Međutim, nije da su zvijezde i zvjezdice to uopće htjele kriti. Štoviše, Twitter im je dobro došao u smislu iskorištavanja svih njegovih prednosti s ciljem podizanja popularnosti. Nažalost, malo tko je od njih svoju popularnost dizao nečim smislenim i pametnim - sportaši, pjevači, glumci i ostali objavljuju fotografije samih sebe u eksplicitnim izdanjima, pišu debilne stvari i u najmanju ruku prve budale od sebe. Ali koga uopće briga? Publicitet je publicitet. Reklama je reklama. Sjetite se Charlieja Sheena. Ipak, nije sve tako crno. Na Twitteru su brojne poznate i renomirane i poštovane i cijenjene i što sve ne ličnosti, pisci, političari, umjetnici koji rado sa svojim pratiteljima dijele savjete i komentare o svim mogućim temama.

Rodili su se brojni „mislioci i vođe". Na listi 100 najpopularnijih Twitter profila uglavnom su poznate osobe i mediji. No tu je još i niz bloggera i internetskih novinara koji su na twitteru pronašli brojniju publiku nego što bi je imali negdje drugdje. Kad jedna pametna misao dopre do milijuna ljudi njen autor s lakoćom postaje vođa i veliki mislilac. To je vrlo moćno oružje.

Konkurencija TV-u. Možda je ovo ipak kriva formulacija. Twitter je zahvaljujući svojem svojstvu prenošenja zbivanja u realnom vremenu u bilo kojem trenutku (preko milijuna svojih korisnika) više kao dodatak televizijskim programima uživo. Činjenica je da Twitter pruža više informacija, videa, fotografija nego što će televizija to ikada moći. Twitter je došao u fazu kada sami korisnici pružaju određena iskustva jedni drugima dok je TV jednosmjerna komunikacija. Međutim, specifična poveznica između TV-a i Twittera ipak postoji. kako piše CNN u jednom svojem članku, kad je na televiziji serija „Glee", promet na Twitteru drastično raste. Tijekom SuperBowla preko Twittera se slalo oko 4.000 poruka svake sekunde. praćenje događaja uživo poprimilo je sasvim novi oblik, zar ne?

Pojednostavljena komunikacija. Određene misli jednostavno ne mogu biti sročene sa 140 znakova. kritičari upravo zbog toga ograničenja tvrde da twitterska komunikacija zatupljuje i pogoršava internetsku komunikaciju koja bi prema njihovom mišljenju trebala biti punija i opsežnija. Bloggeri se slažu s tim samo do određene mjere. Priznaju da će zahvaljujući Twitteru češće sa svijetom podijeliti tek nekoliko rečenica umjesto pisati čitav blog zbog čega dolazi do rupa u komunikaciji, nesporazuma i nejasnoća, ali i pravopisno gramatičkih pogrešaka. Zbog toga dolazi do stvaranju specifičnog oblika jezika u kojemu postoji niz izmišljenih riječi (poznatih twitterskoj publici, ali svejedno izmišljenih), no to je već neka druga tema.

22.03.2011. 20:28:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    SportMagazin
    22.03.2011. 23:06
    je dobar je twitter samo ga slabo koristimo u hr su svi zatelebani za fejs
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh