Kako grad može popraviti zdravlje stanovnika
Ograničavanje širenja gradova na prevelike površine te poticanje hodanja i bicikliranja putem urbanog planiranja mogu imati znatan pozitivan utjecaj na zdravlje stanovnika
Mudrim urbanim planiranjem moguće je povećati sklonost korištenju javnog prijevoza umjesto osobnih automobila.
Sve to na dugi rok dovodi do značajnog smanjenja učestalosti bolesti srca i dijabetesa, piše znanstveni časopis The Lancet. U istraživanju su korišteni podaci prikupljeni u Bostonu, Kopenhagenu, Delhiju, Londonu i Sao Paulu.
Procjenjuje se kako će do 2050. svjetska populacija narasti na 10 milijardi ljudi, a tri četvrtine će ih živjeti u gradovima.
Najbolji primjer koristi bicikliranja stiže nam iz Velike Britanije - naime, biciklisti puno rjeđe koriste bolovanje. U prosjeku su biciklisti godišnje koristili 7,4 dana bolovanja, a ostali Britanci prosječno 8,7 dana godišnje.
Stručnjaci su izračunali kako su bicikli na taj način britanskoj ekonomiji prošle godine donijeli uštedu od 128 milijuna funti. Obzirom na očekivano povećanje broja osoba koje se voze biciklom, ovakve uštede će u sljedećih 10 godina dosegnuti 2 milijarde funta.
Procjenjuje se kako je prošle godine milijun ljudi u Velikoj Britaniji počelo redovito voziti bicikl, tako da ih je sada oko 13 milijuna.
Uz to, bicikl je idealno sredstvo za kontrolu tjelesne mase - žene koje više vremena provode u vožnji biciklom proporcionalno tome imaju manje povećanje tjelesne mase.
Po riječimaznanstvenika, vožnja biciklom omogućava lakšu kontrolu tjelesne mase nego hodanje, koje mora biti žustro da bi imalo učinka.
Sve ovo trebao bi znati i zagrebački gradonačelnik ... ali ne zna. Upozorite ga!
Novi komentar