« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 8 godina i 2 mjeseca
VJEŽAJTE S UTEZIMA

Jeste li i vi mršave debeljuce?

Mršave debeljuce su vitke, ali umjesto mišića imaju masnoću što nikako nije dobro za zdravlje

Mršave debeljuce su vitke, ali umjesto mišića imaju masnoću
Mršave debeljuce su vitke, ali umjesto mišića imaju masnoću (Ambro/FreeDigitalPhotos)
Više o

mršavost

,

debljina

,

vježbanje

,

dizanje utega

Pojam 'mršava debeljuca' možda zvuči kao okismoron, ali u biti se radi o novom izrazu u svijetu ljepote i fitnesa. Surova je stvarnost da sve veći broj ljudi, a naročito žena, ulazi u okvire ove kategorije. Ukratko, ako ste mršava debeljuca to znači da izvana izgledate sjajno, baš onako kako modni časopisi žele da izgledate, ali iznutra umjesto kvalitetne mišićne mase imate visoku razinu masnoće. Mršava debeljuca možda izgleda sjajno u dekoltiranim oblekicama, ali dovoljno je samo da od nje zatražite da podigne ruke da joj vidite nadlaktice ili da vam pokaže gornji dio bedara i vrlo brzo će se pokazati sloj za slojem celulita i viseća koža. Kad su mišići i masnoća ravnomjerno raspoređeni celulit je vidljiv marginalno.

Ovaj fenomen češće pogađa žene nego muškarce, a to ja najviše zbog toga što se muškarci ne plaše dizanja utega (osim toga, muškarci prirodno imaju više mišića nego masnoće). Žene se, s druge strane, boje dizati utege malih težina kako bi izgradile zdrave i čvrste mišiće jer misle da će nabiti previše mase. Nažalost, uz nedostatak vježbanja s težinama, žene često padaju u klopku brzih dijeta koje izbacuju osnovne hranjive tvari, drže se samo kardio-vježbi u teretanama i slijede pogrešne smjernice raznih dijetetskih prijevara.

Međutim, je li važnije stati u haljinicu manjeg broja ili jesti pravilno i zdravo i kvalitetno vježbati? Biti mršav nije isto što i biti zdrav. Što ste mršaviji, a bez mišića, to su veće šanse da obolite od osteoporoze. Dakle, što imate manje gipkih mišića to vaše kosti imaju manje posla, a to pak znači da se počinje trošiti iznimno važno koštano tkivo. Vaše su kosti zaista živuće tkivo izravno povezano s vašom krvi, imunitetom, snagom, dugovječnošću pa i raspoloženjem. Morate ih hraniti, a vježbe dizanja utega su najbolje za to. Pored zaštite od osteoporoze, dizanje utega ili rad s težinom ima još nekih prednosti - trbuh vam se neće objesiti, a izgledat ćete sjajno i u bikiniju. Vrijeme je da se žene koje su zapele samo na aerobiku i kardio-rutinama probude i promijene mentalni sklop u kontekstu vježbanja. Aerobne i kardio-vježbe su važne i da, zahvaljujući njima ćete smršaviti, ali bez dizanja utega nećete poboljšati metabolizam i nećete ojačati mišiće.

Najlakši način da postanete mršava debeljuca je da trčite svaki dan po nekoliko kilometara, pijete samo sokove, jedete samo voće i da vam je ishrana općenito nepotpuna. Da, postat ćete mršavi i da, bit ćete skloniji bolestima. Ako do sada u vašem vježbanju nije bilo utega, odmah ih uključite u svoju rutinu. I jedite! Jedite hranu koja ima puno proteina, dobrih masnoća i dobrih ugljikohidrata. Nemojte reducirati kalorije do nezdravih razina. Nemojte mišiće zamijeniti masnoćom.

25.04.2011. 14:25:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh