Istra ima bolju turističku uslugu od Dalmacije
Istraživanje provedeno u sedam županija pokazuje da su turističke usluge kvalitetnije u sjevernim nego u južnim jadranskim županijama.
Agencija specijalizirana za mystery shopping, Heraklea, provela je istraživanje kvalitete turističke usluge na uzorku od 145 turističko-ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj. U razdoblju od 15. srpnja do 15. kolovoza ove godine, "tajni kupci" mjerili su osnovne elemente usluge koji uključuju početni pozdrav, osmijeh, nuđenje dodatnog proizvoda, zahvalu te osjećaj dobrodošlice.
Dobiveni rezultati pokazuju da se 67,6% turista koji posjećuju Lijepu našu osjeća dobrodošlim pri čemu je zadovoljstvo turista veće u sjevernim, a manje u južnim jadranskim županijama. Hrvatski turistički djelatnici pritom najviše pozornosti obraćaju na pozdravljanje (78,9%), dok se tek nešto više od polovice djelatnika (57,93%) osmjehne i zahvali kupcu.
Najviše prostora za napredak utvrđeno je na području ponude dodatnih proizvoda. Naime, tek je svaki treći djelatnik pokušao ostvariti veću prodaju nudeći gostima dodatni proizvod ili uslugu, što potvrđuje prethodne analize kako se hrvatski turizam ne zna prodati te postoji veliki potencijal za povećanje zarade od sezone bez povećanja broja turista.
Prema pruženoj usluzi najboljom se pokazala Istarska županija u kojoj je kvaliteta usluge na razini 70,46%. Slijede Zadarska (62,5%), Primorsko-goranska (59,3&), Šibensko-kninska, Dubrovačko-neretvanska i Splitsko-dalmatinska županija, dok je Ličko-senjska županija završila na posljednjem mjestu.
U odnosu na prošlu godinu, Heraklea je zabilježila opći porast kvalitete usluge za 1,4% te osjećaja dobrodošlice za 0,39 posto, što je ukupno gledajući još uvijek nedovoljan porast. Ostali elementi usluge - početni pozdrav, osmijeh, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvala na kupnji, ostvarili su napredak između 6 i 9%.
Novi komentar