« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 10 godina i 3 mjeseca
HRANJIVOST NA NULI

Haleluja dijeta - što ne valja s njom

Ako ukinete konzumaciju svega onog što je proizveo čovjek, nema sumnje da ćete uz ovu dijetu zaista izgubiti kilograme, ali je li to zdrav način ostaje upitno

Jeste li isprobali Haleluja dijetu?
Jeste li isprobali Haleluja dijetu? (Shutterstock)
Više o

dijeta

,

mršavljenje

,

vegani

,

haleluja dijeta

Haleluja dijeta je veganska dijeta koja se temelje na konzumaciji samo svježih namirnica organskog porijekla i djelomično kuhanih namirnica. Ona predstavlja srž dijetetskog programa Haleluja koji zagovara povratak korijenima - u filozofskom smislu jednaka je tezi da je bog odredio da preživljavamo  hraneći se 'svježom sirovom hranom'. Međutim, tu su, kao i uvijek, težnje gubljenju kilograma. Dijetu je osmislio i propagirao velečasni George Malkmus iz SAD-a koji tu dijetu još naziva „Božji put do optimalnog zdravlja".

Osnova Haleluja dijete. Ako ukinete konzumaciju svega umjetnog, odnosno onog što je proizveo čovjek, nema sumnje da ćete uz ovu dijetu zaista izgubiti kilograme. Međutim, je li gubitak kilograma na ovaj način zdrav ili ne i dalje ostaje najveće pitanje. Dnevni unos hrane je u ovom načinu prehrane toliko ograničen da manjak nutrijenata i kalorijskog sadržaj u tijelu može dosegnuti zabrinjavajuće razine. Katkada je nemoguće utažiti osjećaj gladi.

Prosječan dan na Haleluja dijeti:

  • Doručak - biljni sok u prahu i ječam
  • Jutarnji međuobrok - komad nekog voća ili jedna čaša soka od svježeg povrća
  • Ručak - opet, ječam organskog porijekla u kombinaciji sa sokom od svježeg povrća
  • Popodnevni međuobrok - komad voća ili nekog povrća
  • Večera - opet jedna porcija ječma u kombinaciji sa zelenom salatom. Preporučaju se i krumpir, cjelovite žitarice i povrće na pari.

 

Koja hrana nije dopuštena? Šećer u bilo kojem obliku, obrađena hrana, sušeno voće, sportska pića, kava, alkohol, hidrogenizirana ulja, meso, mlijeko i mliječni proizvodi.

Što ne valja s ovom dijetom? Za ljude koji vježbaju, u ovoj dijeti ništa ne valja. Ona djeluje slično onim naglim dijetama kad se ništa ne jede, ograničava dnevni unos hrane na drastično niske parametre. Pored religiozne dogme koja okružuje ovu dijetu, ona je temeljena i na teoriji da ako ne jedete baš ništa od hrane koja može izazvati ovisnost (slatko, brza hrana) jednostavno morate ostati unutar granica pravilne tjelesne težine i vitkosti.

Najveći nedostatak: mnogi su poprilično iskritizirali ovu dijetu zbog toga što ne obuhvaća sve skupine hrane zbog čega tijelo ne dobiva sve potrebne hranjive tvari, počevši od vlakana do fitokemikalija. U nutritivnom smislu, puna je rupa i nedostataka koje mogu biti uzrok stalnom osjećaju gladi i dovesti do tjelesne iscrpljenosti. I dok se uz dijetu preporuča minimalno pola sata vježbanja na dan, jednostavno je nemoguće zaključiti kako je uz ovako niskoenergetske namirnice uopće moguće izvoditi bilo kakvu težu tjelesnu aktivnost. 

06.06.2011. 08:35:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh