Gdje bi i kako Hrvati najradije putovali?
Izgubljeni u prijevodu? Istraživanje Booking.com-a otkriva neočekivani nesrazmjer između želja i stvarnosti na putovanju
Tehnologija je potpuno promijenila iskustvo putovanja, učinila svijet manjim uz tisuće odredišta od kojih nas dijeli samo jedan klik. Novo istraživanje otkriva da dvije trećine današnjih putnika (63%) smatraju da na putovanju ne uspiju uvijek iskoristiti sve prilike.
Booking.com, globalni lider u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, proveo je istraživanje među 20.500 globalnih putnika, među kojima su i putnici iz Hrvatske, i otkrio što sprječava putnike da maksimalno uživaju na putovanju. Također je otkrio savjete kako savladati te prepreke i osigurati si potpuno nesputano putovanje.
Istraživanje pokazuje kako se samo jedan od deset ispitanika iz Hrvatske (13%) nikada nisu osjećali potpuno slobodnom i nesputanim na godišnjem odmoru, a 11% osjećalo se potpuno nesputano samo jedanput.
Unatoč tome, postoji snažna želja za nesputanim putovanjem1 kod gotovo pola ispitanika (44%) iz cijelog svijeta, a više od tri četvrtine putnika iz Hrvatske (76%) želi uživati u svakom trenutku putovanja i putovati bez ograničenja.
Istraživanje Booking.com-a također je pokazalo da skoro dvije trećine (62%) ispitanika iz Hrvatske želi upoznati nove kulture, gotovo pola (49%) ispitanika iz Hrvatske želi kušati lokalne delikatese, 29% želi iskusiti boravak na nekom novom i drugačijem mjestu, a gotovo pola (49%) ispitanika iz Hrvatske tijekom putovanja želi upoznati nove ljude.
Svladavanje straha od putovanja
Jezična barijera jedna je od stvari koje zabrinjavaju putnike. 19% ispitanika iz Hrvatske odgovorilo je kako je to nešto što im može stvarati poteškoće pri planiranju putovanja, a 19% ispitanika iz Hrvatske zabrinuto je da bi se mogli izgubiti ako ne govore lokalni jezik. Putnici iz Hrvatske smatraju da ih sputavaju poteškoće pri pronalasku smještaja (26%), a 31% brinu nepoznate situacije u kojima bi se mogli naći tijekom putovanja.
Na pitanje što bi uklonilo barijere koje ih sputavaju da odu na putovanja i zabrinutost vezanu uz buduća putovanja, ispitanici iz Hrvatske su kao najvažnije čimbenike naveli odlične opcije za smještaj (47%), pozitivne recenzije drugih putnika (41%), mogućnost postavljanja pitanja i dobivanja uputa na lokalnom jeziku (18%) i mogućnost naručivanja omiljenih jela (14%).
Pomoć koju pruža tehnologija
Tehnologija može pomoći u svladavanju te nedoumice jer gotovo pola (49%) putnika iz Hrvatske priznaje da tijekom putovanja često koriste tehnologiju. Kao globalni predvodnik u digitalnoj tehnologiji, Booking.com je putnicima već predstavio Booking Assistant, chatbot koji radi na principu umjetne inteligencije i omogućuje putnicima da dobiju pomoć iz prve ruke za nadolazeće rezervacije - sve to putem intuitivnog sučelja za chat. Uz više od 147 milijuna stvarnih recenzija gostiju na Booking.com-u, putnici mogu pronaći savjete na svom jeziku prije samog putovanja.
Booking.com u SAD-u, Japanu, Kini, Tajvanu, Hong Kongu, UK-u, Kanadi, Novom Zelandu i Australiji predstavlja jedinstveno partnerstvo s tvrtkom koja je razvila uređaj ili, najbrži svjetski offline uređaj za prijevode. Uz korisničku podršku dostupnu na 43 jezika 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, Booking.com je stručnjak u povezivanju ljudi iz različitih govornih područja i ovo će partnerstvo dodatno pomoći putnicima da prebrode svoje brige oko jezika na putovanjima. Booking.com, lider u digitalnoj tehnologiji, konstantno istražuje kako inovativne tehnologije poput ove mogu pomoći ukloniti stres prilikom putovanja i omogućiti putnicima da dožive još više.
Pomicanje granica
45% putnika iz Hrvatske misli da je najbolje kod putovanja to što mogu izaći iz zone u kojoj se osjećaju ugodno, što potvrđuje da žele više jedinstvenih iskustava kako bi pomaknuli svoje granice u putovanjima.
Najpopularnija putovanja na koja putnici iz Hrvatske nisu otišli jer se previše boje, ali bi voljeli jednog dana uključuju:
-
Volontersko putovanje (44%)
-
Tajnovito putovanje u nepoznato (41%)
-
Ronjenje s opremom (40%)
-
Gastronomska pustolovina (38%)
-
Život s lokalnim stanovništvom tijekom odmora (39%)
Najpopularnijih pet putovanja na kojima su putnici iz Hrvatske bili i željeli bi ponovno iskusiti:
-
Putovanje autom (56%)
-
Solo putovanje (48%)
-
Last minute putovanje (42%)
-
Digital detox putovanje (41%)
-
Gastronomska pustolovina (39%)
Putovanja bez granica nisu rezervirana samo za mlađe generacije iako više od polovice (58%) putnika iz Hrvatske koji pripadaju generaciji Z (18 do 24 godina) namjerava volontirati na putovanju, Baby Boom generacija u Hrvatskoj (55 do 64 godina) želi više pustolovina na putovanjima i dvoje od pet (40%) namjerava ići volontirati u drugu zemlju ili pronaći svoje pretke. Više od pola (54%) pripadnika Baby Boom generacije u Hrvatskoj išlo je na putovanje autom prošle godine, a 11% planira otići na takvo putovanje u budućnosti.
Pepijn Rijvers, Viši potpredsjednik i Direktor odjela za marketing u Booking.com-u komentira: "Putovanja mogu ispuniti snove, omogućiti nam nova iskustva i u konačnici obogatiti naše živote. Osim što želimo povezati putnike s najboljim smještajnim objektima, također im želimo pružiti informacije i savjete o određenom odredištu tako da, neovisno o tome kamo žele otputovati, mogu pronaći inspiraciju da dožive što više, pomaknu granice i iskoriste svaku nezaboravnu priliku koja im se pruži. Kao inovator u području turizma neprestano tražimo nove načine na koje nam tehnologija može pomoći da svima olakšamo putovanje i omogućimo svim putnicima da istraže svijet, neovisno o tome kamo žele otputovati i što žele raditi."
1 Putnik kojeg ništa ne sputava u namjeri da maksimalno uživa u putovanju, putnik koji voli otkrivati nešto novo i drugačije te se ne boji pomaknuti granice kada je riječ o putovanjima
Novi komentar