Filmska industrija diskriminira žene
Prema rezultatima jedne studije Ujedinjenih naroda, žene su u međunarodnim filmskim produkcijama premalo zastupljene i vrlo često se pojavljuju u vrlo klišejiziranim ulogama
U filmskoj industriji postoji duboko ukorijenjena diskriminacija i stereotipizacija žena i djevojaka, tvrdi se u kritici koju je ovoga utorka (23.9.) izrekao Njemački odbor UN-ove organizacije za ženska pitanja u Bonnu (UN Women). Žene čine polovicu svjetskog stanovništva, upućuje ova organizacija, ali u filmovima dobijaju manje od trećine uloga s tekstom (30,9). Pored toga, vrlo često glume u seksualiziranim ulogama.
Znanstvenici su u okviru studije američkog Instituta Geene Davis za spolove u medijima u suradnji s organizacijom UN Women i Zakladom Rockefeller analizirali filmove iz raznih zemalja: SAD-a, Velike Britanije, Njemačke, Brazila, Kine, Indije i Rusije.
Puno "golotinje" u njemačkom filmu
Najviše govornih uloga ženama se daju u britanskom filmu (37,9 posto) pa onda u brazilskom (37,1 posto) i Južnoj Koreji (35,9 posto).
Prema predstavljenoj studiji, žene se u njemačkom filmu izrazito često pojavljuju u seksualnom kontekstu. 39,2 posto žena se u filmovima pokazuje potpuno ili gotovo potpuno golo. Prosjek se u čitavom svijetu kreće oko 24 posto. Sveukupno gledajući, navodi se, žene su preko dvostruko više puta na filmskom platnu izazovno ili oskudno odjevene ili su potpuno bez odjeće.Na začelju liste su indijske (24,9 posto) i američko-britanske produkcije (23,6 posto). Od deset njemačkih filmova uzetih pod povećalo, samo su u dva ženske i muške govorne uloge bile podjednako zastupljene.
Rijetke žene na šefovskim pozicijama
Autori studije kritiziraju, osim toga, činjenicu da su žene u filmovima rijetko prikazane kao uspješne u svome zanimanju.
Autori studije savjetuju angažiranje više žena iza kamere. Broj ženskih likova, naime, znatno je veći kada žene potpisuju režiju ili kada su producentice ili autorice scenarija.
U samo 14 posto uloga na šefovskim i rukovodećim mjestima pojavljuju se žene. "Zbog svog moćnog utjecaja na percepciju u javnosti mediji imaju ključnu ulogu u naporima za postizanje ravnoporavnosti spolova", naglasila je izvršna direktorica organizacije UN Women Phumzile Mlambo-Ngcuka. Filmska industrija bi, dodala je, trebala biti senzibiliziranija prema nejednakosti spolova.
Novi komentar