« Hi-tech
objavljeno prije 14 godina i 6 mjeseci
S VRHA JE SAMO JEDAN PUT

Facebook stagnira - jesmo li ga se zasitili?

Popularna društvena mreža Facebook morat će smisliti načine zarađivanja od same stranice, a ne samo od povećanja broja korisnika

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)
Više o

Facebook

,

društvene mreže

,

radu u Kanadi

Dakle, jesmo li se zasitili Facebooka? Potvrdan odgovor na to pitanje je vrlo moguć ako je suditi po činjenici da je u SAD-u u lipnju broj članova porastao samo za 320,000 što je jako malo u usporedbi s podatcima Inside Facebooka iz svibnja (7,8 milijuna).

>> 5 mitova o Facebooku

Osim toga, došlo je i do demografskih potresa - stranica je izgubila znatan broj članova u dobnim skupinama 18-25, 26-34 i 35-44 dok je broj mladih tinejdžera porastao. Moguće opravdanje za to možda leži u nedavnim problemima s privatnošću podataka s kojima se Facebook morao suočiti. A možda se radi samo o statističkoj pogrešci ili posljedici promjena u sustavu reklamiranja kojeg Inside Facebook analizira. S druge strane, nije nemoguće da je većina ljudi, što u SAD-u što diljem svijeta, koji su htjeli biti na Facebooku već tu. Oko 41 posto Amerikanaca ima profil na Facebooku, 44 britanaca i 48 posto Kanađana. Pa se sad nameće pitanje - što kad tvrtka dosegne vrhunac u broju korisnika?

>> Žene idu na Facebook čim se probude

Obzirom da je Facebook poslije Googlea najposjećenija internetska stranica na svijetu te najveći „foto-servis", vrhunac sigurno ne bi bio bezazlena stvar. Ali facebook tek treba dokazati da je sposoban pretvoriti se u mašinu za stvaranje novca kao što je to učinio Google sa svojim sustavom reklamiranja na temelju onoga što korisnici traže, a ne onoga tko su i što su.

>> Facebook, gomila podataka i sigurnosna katastrofa

Nadalje, Facebook se prema postojećim informacijama i izjavama iz tvrtke sa zaradom bliži jednoj milijardi dolara godišnje, što je sitnica u usporedbi s 25 milijardi koliko okrene Google. Ipak, nekolicina ulagača, uključujući i Microsoft, riskirala je s tvrtkom uloživši 15 milijardi dolara u nju. Ali ako Facebook dosegne svoj vrhunac, naročito u SAD-u, tvrtka će morati smisliti neki drugi način za zarađivanje, recimo od same stranice, a ne samo od povećanja borja korisnika. I na kraju spomenimo još jedan potencijalni odgovor na spomenuto pitanje. Logika nalaže da kad se dođe do vrha postoji samo još jedan put, a to je dolje. I to je važno za spomenuti ako se uzme u obzir činjenica da je velik broj korisnika postao nezadovoljan stranicom, a pored toga i Google bi trebao pokrenuti društvenu mrežu (iako se radi zasad samo o glasinama) koja bi Facebooku mogla pomrsiti konce jer bi korisnici mogli prijeći na nju.

12.07.2010. 09:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh