Metro-portal.hr

objavljeno 12.07.2010. 09:01:00
S VRHA JE SAMO JEDAN PUT

Facebook stagnira - jesmo li ga se zasitili?

Popularna društvena mreža Facebook morat će smisliti načine zarađivanja od same stranice, a ne samo od povećanja broja korisnika

Fotografija vijesti
Fotografija vijesti (Getty Images)

Dakle, jesmo li se zasitili Facebooka? Potvrdan odgovor na to pitanje je vrlo moguć ako je suditi po činjenici da je u SAD-u u lipnju broj članova porastao samo za 320,000 što je jako malo u usporedbi s podatcima Inside Facebooka iz svibnja (7,8 milijuna).

>> 5 mitova o Facebooku

Osim toga, došlo je i do demografskih potresa - stranica je izgubila znatan broj članova u dobnim skupinama 18-25, 26-34 i 35-44 dok je broj mladih tinejdžera porastao. Moguće opravdanje za to možda leži u nedavnim problemima s privatnošću podataka s kojima se Facebook morao suočiti. A možda se radi samo o statističkoj pogrešci ili posljedici promjena u sustavu reklamiranja kojeg Inside Facebook analizira. S druge strane, nije nemoguće da je većina ljudi, što u SAD-u što diljem svijeta, koji su htjeli biti na Facebooku već tu. Oko 41 posto Amerikanaca ima profil na Facebooku, 44 britanaca i 48 posto Kanađana. Pa se sad nameće pitanje - što kad tvrtka dosegne vrhunac u broju korisnika?

>> Žene idu na Facebook čim se probude

Obzirom da je Facebook poslije Googlea najposjećenija internetska stranica na svijetu te najveći „foto-servis", vrhunac sigurno ne bi bio bezazlena stvar. Ali facebook tek treba dokazati da je sposoban pretvoriti se u mašinu za stvaranje novca kao što je to učinio Google sa svojim sustavom reklamiranja na temelju onoga što korisnici traže, a ne onoga tko su i što su.

>> Facebook, gomila podataka i sigurnosna katastrofa

Nadalje, Facebook se prema postojećim informacijama i izjavama iz tvrtke sa zaradom bliži jednoj milijardi dolara godišnje, što je sitnica u usporedbi s 25 milijardi koliko okrene Google. Ipak, nekolicina ulagača, uključujući i Microsoft, riskirala je s tvrtkom uloživši 15 milijardi dolara u nju. Ali ako Facebook dosegne svoj vrhunac, naročito u SAD-u, tvrtka će morati smisliti neki drugi način za zarađivanje, recimo od same stranice, a ne samo od povećanja borja korisnika. I na kraju spomenimo još jedan potencijalni odgovor na spomenuto pitanje. Logika nalaže da kad se dođe do vrha postoji samo još jedan put, a to je dolje. I to je važno za spomenuti ako se uzme u obzir činjenica da je velik broj korisnika postao nezadovoljan stranicom, a pored toga i Google bi trebao pokrenuti društvenu mrežu (iako se radi zasad samo o glasinama) koja bi Facebooku mogla pomrsiti konce jer bi korisnici mogli prijeći na nju.

12.07.2010. 09:01:00
http://metro-portal.hr/facebook-stagnira-jesmo-li-ga-se-zasitili/44369/