Ekskluzivni razgovor s Bizom Stoneom, osnivačem Twitera
'The Twitter Guys' je "Time" uvrstio među 100 najutjecajnijih ljudi na svijetu.
Biz Stone je 35-godišnjak rođen u Bostonu. Danas, nakon kako kaže 'nešto sitno fakulteta' i rada u Xangi, Googleu i Odeu, živi u Berkeleyu u Kaliforniji. Njegov životni moto glasi - 'kreativnost je beskrajno obnovljiv resurs', što definitivno potvrđuje uspjeh Twittera.
Tinejdžeri ga obožavaju, Oprah Winfrey također, a koristi ga i predsjednik Obama. Twitter je u tri godine postao sveprisutan cyber-alat za svakodnevnu komunikaciju i informiranje, a ekipu iz Twittera TIME je nedavno uvrstio među 100 najutjecajnijih ljudi u svijetu.
Twitter je u ožujku imao 19.1 milijun posjeta diljem svijeta što je u usporedbi s prošlom godinom povećanje od gotovo petnaest puta prema podacima comScore-a. "Radi se o nevjerojatno lakom načinu za komunikaciju, pogotovo za ljude koji nemaju vremena održavati svoj blog pa ga koriste kao svojevrsni mikro-blog", rekao je Colin Crawford, stariji partner u Society for New Communications Research, te dodao kako je rast Twittera potaknut i sve češćom komunikacijom putem mobilnih telefona, a ne računala.
Korisnika Twitter pita "Što radiš?" te mu omogućava da putem mobitela ili računala napiše odgovor dug do 140 znakova, a ti odgovori - twitt-ovi, nisu uvijek besmisleni. Prije dvije godine kalifornijski vatrogasci počeli su koristiti Twitter za brzo obavještavanje o širenjima požara. "Ono što me tada iznenadilo bila je činjenica koliko je jednostavno koristiti Twitter nakon neke prirodne katastrofe", rekao je Biz Stone i dodao kako su ga zamislili i napravili da bude društveno-komunikacijski alat.
Od tada njihova je kreacija postala kanal za prijenos vijesti koji za redovito obavještavanje koriste političari, razne kompanije, organizacije i 'obični' ljudi, a najpopularniji korisnik je, naravno, Barack Obama.
"Kao alat Twitter je vrlo jednostavan za uporabu, a korisnici sami biraju što od sustava žele. Najbitnije je to što ljudi danas žele i trebaju informacije u realnom vremenu, sada i odmah", objasnio je Stone.
Tvrtka još uvijek zapošljava samo 30 ljudi, a radi iz stana u San Franciscu kraj čije kuhinje zaposlenici svakodnevno parkiraju bicikle kojima dolaze na posao. Prema Bizu Stoneu Twitter nije nikakvo hi-tech čudo. "To je kao ptičji let", kaže Stone. "Harmonični let jata posljedica je prilično rudimentarne komunikacije. Twitter je 'trijumf' ljudskosti, a ne tehnologije".
Najdraža Twitter 'anegdota':
U ljeto 2007. godine jedan student s Berkeleya otišao je u Egipat kako bi proučavao sociologiju društveno popularnih prosvjeda, ali svaki put kada bi došao prosvjedi su već bili gotovi. Pitao je prosvjednike kako znaju kada se trebaju okupiti, a oni su odgovorili - Twitter. Zahvaljujući Twitteru student je na idući prosvjed stigao na vrijeme, ali je uhićen. Policija mu nije zaplijenila mobitel pa je na Twitter poslao poruku - uhićen. Ljudi koji su poruku pročitali o tome su obavijestili dekana na Berkeleyu koji je kontaktirao američkog veleposlanika u Kairu pa je student ubrzo pušten.
Sljedeći veliki potez:
"Uobičajeno pitanje u telefonskim razgovorima bilo je 'što radiš?', no dolaskom mobilnih telefona to se pretvorilo u 'gdje si?'", pojašnjava Alex Halavais, profesor komunikologije na sveučilištu Quinnipiac. Ako se nastavi razvijati to bi moglo označiti prekretnicu u poslovanju mobilnih operatera i kompanija koji svojim korisnicima pružaju informacije o lokaciji suradnika i prijatelja putem servisa kakvi su primjerice Brightkite, Loopt, Skout i Google-ov Latitude.
Novi komentar