Dva ciklusa Gorana Petrača
Prvi je dojam, toliko je razlike između ova dva ciklusa, doista djeluju silno udaljeni, bez vidljive, izravne očigledne povezanosti, bez imalo sličnosti
Akademski slikar Goran Petrač, suvremeni hrvatski likovni umjetnik, autor je zapaženog opusa koga čine brojni ciklusi, od slika u ulju i akrilu do crteža.
Nedavno smo mogli vidjeti njegova dva nova ciklusa, prvi niz akrila s razbuktalim kolorom s motivima prirode, neposrednog okruženja i drugi slične motivike, međutim, riječ je o crno bijelim crtežima.
Prvi je dojam, toliko je razlike između ova dva ciklusa, doista djeluju silno udaljeni, bez vidljive, izravne očigledne povezanosti, bez imalo sličnosti.
Nakon određenog druženja, uočavamo kako je motiv sačinjen od brojnih vrlo bliskih elemenata, polja, raslinje, vjetar, oblaci, nebo, usjevi, sačuvana i očuvana priroda.
Prvi ciklus kipti bojom, energijom, koja se doista prelijeva izvan okvira slike i nastavlja put, oslobođena u nepoznatom pravcu.
Jedna slika slijedi drugu.
Pred nama se otvaraju fantastični prizori, čudesni ambijenti svijeta koji posve sliči prostoru u kojem obitavamo, samo je ljepši, svečaniji, svrhovitiji, poželjniji.
Drugi ciklus je iznjedrio mnogostruki odnos istoga motiva ali samo u crnom i samo u bijelom.
Osjećamo stanovitu konekciju između dva ciklusa Gorana Petrača i pomišljamo kako ovo jedan te isti, stvarno nestvarni svijet, onaj u kome živimo je ipak onaj dvobojni, crno bijeli, logičan, precizan, pomalo hladan i nedostupan dok je onaj drugi šareni, veseli kolorom ispunjeni svijet zamišljaja, ideja i čežnje.
Doista, avers i revers, lice i naličje, jednoga te istoga, jedinstvenoga svijeta u kome dišemo i razmišljamo, volimo i žalujemo. Jedno izvire iz drugoga. Ciklično gibanje.
Goran Petrač realizirao je dva vrlo zanimljiva, pa rekli bi i izazovna ciklusa i o vremenu i o prostoru života, koristeći se različitim tehnikama i sličnim privlačnim temama.
Ovim ciklusima akademski slikar Goran Petrač je nedvojbeno potvrdio svoju autorsku zrelost i artističku vještinu.
Svakako bilo bi poželjno vidjeti svaki Petračev ciklus zasebno prezentiran, ali i možda jedan zajednički istup oba ciklusa ne bi bila loša ideja.
Slikarstvo Gorana Petrača zauzima visoko mjesto u aktualnoj hrvatskoj likovnoj produkciji, zahvaljujući kontinuiranom i upornom radu i stvaranju vrlo osobno profiliranog rukopisa.
Novi komentar