Dokažite da Djed Mraz ne postoji
Biste li bili toliko hrabri da vlastitoj djeci ovog Božića ne kupite poklone?
Kao i svake godine, u predbožićno vrijeme počinje ukrašavanje izloga, dvorišta, kuća. Trgovine tjednima prije izlažu robu koja je u skladu s kontekstom trenutka, ljudi su po trgovačkim centrima, kupuju, spremaju, pripremaju.
I počinju debate o licemjerju. O komercijalizaciji Božića. O vjeri i nevjeri. O biti tog blagdana i njegovoj izopačenosti. Nećemo se baviti osudama i kritikama jer nakon toliko Božića priča se još uvijek ponavlja. Poštujemo svačiji individualni stav. Sada ćemo vam samo predstaviti inicijativu jednog čovjeka koji vjeruje da bi ovog Božića trebali uskratiti poklone vlastitoj djeci.
Psiholog dr. Joseph Pernell kaže da nikad nećemo saznati postoji li taj simpatični djedica sve dok ne prestanemo raditi za njega i vidimo hoće li se pojaviti s vrećom igračaka, piše portal Weekly World News.
„Ljudi misle da se šalim, no ja sam ozbiljan da ozbiljniji ne mogu biti", kaže stručnjak i dodaje da je kao dugogodišnji proučavatelj božićnih legendi i folklora uvijek bio fasciniran svetim Nikolom.
„Znam kao i vi da on nije nekakav vilenjak koji živi na Sjevernom polu. Ali duboko u sebi još uvijek vjerujem da on ima moć odati priznaje nevinosti djetinjstva i činiti čuda", tvrdi Pernell.
„Lud? romantičan? Možda i jesam. No, ne pokušamo li nešto ovako, ako ne zaustavimo ovu bezobzirnu komercijalizaciju Božića, nikad nećemo saznati istinu", upozorava psiholog.
On smatra da bi se ovaj Božić po prvi put mogao proslaviti kao niti jedan drugi do sad. „Ako djeca nađu igračke ispod bora, znat ćemo da je stvaran", rekao je Pernell i nastavio „a ako ih ne nađu, shvatiti ćemo da je Djed Mraz plod naše kolektivne mašte i simbol onoga kako bismo htjeli da nam bude."
Pernell poziva sve roditelje da sudjeluju u ovoj misiji. Istina, možda su njegovi stavovi o Božiću nezbiljski, no njegova potraga za istinom o Djedu Mrazu svakako je opipljiva.
Potičući roditelje da uskrate poklone djeci on priprema teren za veliko dječje razočaranje - možete li zamisliti vaše mališane u situaciji da ispod bora ne nađu igračke ili da su im čarape ostale prazne? Nadalje, ekonomske posljedice su još više zastrašujuće - recesija je još uvijek veliki problem u čitavom svijetu. Bez božićnih rasprodaja, proizvođači igrača i trgovine bile bi u velikim nevoljama, s tim će se složiti svi analitičari.
Pa i sam Pernell, koji promovira svoju misiju putem radio postaja i intervjua, priznaje da ta namjera ima i prednosti i nedostataka. Na kraju zaključuje: "Bez obzira što se dogodilo na božićno jutro, 'istina' o Djedu Mrazu će još dugo mnogima donositi prihode."
Što je na kraju ispravno? Ako do sad nismo saznali, vjerojatno nećemo ni ovog Božića. Podijelite vaše mišljenje s nama.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar