Budućnost novinarstva su - roboti?
Bot može brže napisati ili ažurirati priče dok se one razvijaju, omogućujući novinarima da se usredotoče na druge zadaće
Tobi je jedan od botova koji će, sva je prilika, preuzeti posao novinara bez ikakvog problema - generirao je gotovo 40.000 novinskih članaka o rezultatima izbora u Švicarskoj u studenome 2018. za medijski div Tamediju i to u samo pet minuta.
Vrste umjetne inteligencije poput botova (softverskog robota), dostupne su već gotovo deset godina i sve se više koriste u novinskim kućama za pisanje članaka, personalizirano slanje vijesti i u nekim slučajevima za pretraživanje podataka kako bi se pronašle važne vijesti.
Tobi je na francuskom i njemačkom pisao o rezultatima glasanja za svaku od 2222 švicarskih općina za najveću medijsku grupu u zemlji, po izvješću predstavljenom prošli mjesec na konferenciji o računalstvu i novinarstvu u Miamiju.
Sličan automatitirani računalni program pod nazivom Heliograf omogućio je The Washington Postu da od 2014. pokrije gotovo 500 izbornih utrka, zajedno s lokalnim sportskim i poslovnim vijestima.
- Svjedočimo da se sve više prihvaća potencijal umjetne inteligencije, ili robo-novinarstava, u novinskim redakcijama širom svijeta, rekao je Damian Radcliffe, profesor Sveučilišta u Oregonu koji prati potrošačke trendove i poslovne modele u novinarstvu.
- Ti sustavi mogu ponuditi brzinu i točnost i potencijalno biti potpora manjim redakcijama i novinarima pritisnutih rokovima.
Novinske kuće kažu da botovi nisu zamišljeni kao zamjena izvjestiteljima ili urednicima, nego da ih oslobode od najdosadnijih zadaća, kao što su prepisivanje sportskih rezultata ili izvješća s burzi.
Jeremy Gillbert, direktor za strateške inicijative The Washington Posta, rekao je da je Heliograf razvijen kao alat koji će pomoći urednicima.
- The Post ima nevjerojatnu ekipu izvjestitelja i urednika i nismo ih namjeravali zamijeniti, rekao je.
Gilbert je rekao da bot može brže napisati ili ažurirati priče dok se one razvijaju, omogućujući novinarima da se usredotoče na druge zadaće. Tvrdi da je reakcija zaposlenika bila općenito pozitivna.
- Iznenadili smo se da je puno ljudi došlo i kazalo: 'Pišem ovo svaki tjedan, može li se to automatizirati?'", rekao je Gilbert. "To nisu bile priče koje su svi željeli raditi."
Slično se može čuti u redakcijama širom svijeta.
Norveška novinska agencija NTB automatizirala je sportska izvješća kako bi rezultate utakmica isporučivala korisnicima u roku od 30 sekundi.
The Los Angeles Times razvio je "quakebot" koji brzo distribuira novinske članke o podrhtavanjima tla u regiji i također koristi automatizirani sustav u sklopu crne kronike.
Novinska agencija Associated Press automatizirala je kvartalna izvješća o prihodima za gotovo 3000 tvrtki izlistanih na burzi, a ove godine je najavila planove s partnerom Automated Insights da objavljuje računalno generirane najave košarkaških utakmica na koledžima.
Agencija Reuters najavila je prošle godine pokretanje usluge Lynx Insight, koja koristi automatsku analizu podataka kako bi se identificiralo trendove i anomalije i sugeriralo koje bi priče novinari trebali napisati.
Novi komentar