Blogovi i društvene mreže reciklatori vijesti tradicionalnih medijskih imena
Među najpopularnijim izvorima informacija su BBC, The New York Times i CNN, tvrdi istraživanje koje je proveo PEW
Što ljudi traže u medijima? Točnije, (k)od koga traže to što traže? Odgovor na ta pitanja daje istraživanje Project for Excellence in Journalism koje je proveo Istraživački centar PEW. Prateći tijekom jedne čitave godine najpopularnije vijesti i postavljanje poveznica na njih putem društvenih servisa i blogova, PEW je uočio brojne zanimljivosti vezane za načine prikupljanja informacija i njihove prilagodbe podcrtavajući tematiku koju korisnici smatraju najinteresantnijom. Uz sve to, promatrani su i najposjećeniji izvori informacija u skladu s određenim temama.
Kako stoji u rezultatima spomenutog istraživanja, bloggeri su kategorija koja najčešće reciklira novosti koje distribuiraju klasični mediji. Oko 99 posto internetskih dnevnika elaborira, komentira i prerađuje vijesti tradicionalnih medijskih imena među kojima prednjače BBC (u 23 posto slučajeva), The New York Times (20 posto), Washington Post (16 posto) i CNN (21 posto). Kad je u pitanju unutarnja politika, najčešći su izvori domaća dnevna novinska izdanja, ovisno o zemlji u kojoj se živi, obično u obliku portala. O svjetskim aktualnostima ipak se saznaje više preko stranih medija.
S druge strane imamo i društvene servise kao što je Twitter. Na njemu su vijesti uvijek svježe i obiđu svijet prije nego li prođe jedan dan. Istraživanje je pokazalo da se među bloggerima najviše raspravlja o ideologijama, emocijama i osobnim stavovima dok se na Twitteru, na primjer, najviše govori o samom Twitteru, suvremenoj tehnologiji te se postavljaju poveznice na vijesti i članke sa stranica kao što su Cnet i Mashable.
Ukratko, kada se traže informacije i vijesti sve ceste vode prvo na BBC pa je onda tu negdje i The New York Times, bilo da se radi o njihovim tiskanim izdanjima ili internetskim portalima. Blogovi pak više podsjećaju na niše rijetko novih informacija (samo jedan posto udjela) i najviše se oslanjaju na preradu objavljenih vijesti mainstream medija, često postavljajući poveznice na izvorne tekstove.
Novi komentar