Banalna poruka na boci bivšeg filmskog genijalca
Film nekadašnjeg redateljskog vunderkinda Jeana-Pierrea Jeuneta neuspjela je dječja amerikana prepuna životnih mudrosti ala Paolo Coelho
Sjećate li se "Amélie"? Ta bajkovita komedija koja je lansirala Audrey Tatou bila je svojevrsna kruna karijere francuskog redateljskog vunderkinda Jeana-Pierrea Jeuneta čiji su temelji u kultnim filmovima poput apokaliptičnog "Delicatessen" (1991.) i futurističke fantazije "City of Lost Children" (1995.) koje je korežirao sa svojim dugogodišnjim prijateljem i suradnikom Marcom Caroom.
Doduše, prije "Amélie", Jeunetov status ponešto je poljuljao četvrti, odnosno prvi neuspjeli nastavak "Aliena", "Alien: Ressurection", no trijumf "Amélie" izbrisao je sve sjene sumnje i pored komercijalnog uspjeha donio mu i Europsku filmsku nagradu. U tom trenutku Jeunet je bio neokrunjeni kralj europskog filma i činilo se da je pred njim velika karijera. Trinaest godina kasnije čini se, međutim, kako je "Amélie" bila ne samo vrhunac već i svojevrstan završetak relevantnog dijela Jeunetove filmografije.
Bivši vunderkind je u međuvremenu snimo tek dva nezapažena filma ("Zaruke su dugo trajale" i "Micmacs"), prošle je godine napunio 60 godina i njegovo ime na špici novoj publici danas ne znači gotovo ništa. A dojam o Jeunetovoj karijeri koja je zapravo jako kratko trajala (od "Delicatessen" do "Amélie" prošlo je tek deset godina) neće promijeniti niti njegov novi, prošlogodišnji film Mali genijalac.
Priča je to o dječaku T.S. Spivetu (Kyle Catlett), znanstveno talentiranom desetogodišnjaku koji sa svojom neobičnom obitelji, ocem koji mašta o dobrim starim kaubojskim vremenima, majkom amaterskom istraživačicom kukaca te sestrom koja se uglavnom zanima natjecanjima za miss, živi na farmi u Montani.
Djetinjstvo mu je obilježeno i tragičnom pogibijom brata blizanca Laytona, koji se ustrijelio puškom tijekom jednog T.S.-ovog "znanstvenog" eksperimenta. To je set-up, a priča filma zapravo počinje nagradom koju Smithsonian institut dodjeljuje malom Spivetu za izum koji je zamalo ravan otkriću perpetuum mobilea, kažem zamalo budući da stvar radi samostalno i neprekidno svega 400 godina. Institut nije svjestan da je nagradu dodijelio desetogodišnjem dječaku, a T.S. to prešućuje roditeljima, doduše nije baš jasno zašto, te bježi od kuće i putuje u Washington kako bi primio nagradu. Epizodično strukturiran, film prati T.S.-ove avanture na putu u prijestolnicu, poput susreta s dobroćudnim lutalicom, bijega od policajca ili pak vožnje u cisterni s vozačem koji skuplja selfieje s autostoperima.
Cijeli tekst o filmu "Mali genijalac" možete pročitati na filmskom portalu Nemilosrdni gadovi.
Novi komentar