Recenzija s Bleda: Scouting for Zebras

Od silnih putovanja, podmićivanja i petljanja s prostitutkama, Jose je praktično ruina od čovjeka, s propalim brakom i odraslim sinom koji ga naziva trgovcem robljem

Scouting for Zebras
Scouting for Zebras (Arhiva)

filmska kritika

,

Scouting for Zebras

Čudna je stvar to da je nogomet najpopularniji sport na svijetu, ali da nije snimljeno puno spomena vrijednih filmova o tom sportu. Princip je sličan kao i s Formulom 1: pustimo sad Amerikance, njihov nogomet igra se rukama i podsjeća na šminkerski ragbi, ali Englezi, Francuzi, Talijani, Nijemci, pa i mi Jugosi, mogli smo na neki način ovjekovječiti najveću igru na svijetu.

Od nas Jugosa ionako nikad ništa, imali smo par serija, neke pristojne, a neke očajne, koje su pratile stvarne ili fiktivne nogometne klubove, ali i idiotske propagandne filmove poput Ona voli Zvezdu. Francuzi su valjda smatrali da je fuca suviše trivijalna stvar da bi oni upregli svoje angažirane mozgove, a Nijemci bi se ionako poklali na temu Bayerna i Borussije. Engleze su više zanimali nogometni huligani, ali su im znali dogoditi i filmovi koji su slavili igru. Na pamet mi za sada pada samo Fever Pitch (1997.) po motivima škrabotina pop-kulturne posvuduše Nicka Hornbyja i TV film My Summer With Des (1998.).

Ali ne brinite, spas nam dolazi iz Belgije, zove se Scouting for Zebrasi bavi se mračnijim aspektima modernog nogometnog biznisa. Glavni je lik Jose Stockard (Poelvoorde), nekada skaut sa sjajnim njuhom i specijalist za pronalaženje talenata u podsaharskoj Africi. Od silnih putovanja, podmićivanja i petljanja s prostitutkama, Jose je praktično ruina od čovjeka, s propalim brakom i odraslim sinom koji ga naziva trgovcem robljem. Jose i dalje tjera po svome, ali je pitanje dokle će moći, već na početku se vidi da je umoran, da mu je instinkt oslabio i da su mu ostale samo govnarske priče i prašina koju baca u oči klupskim menadžerima po Europi i Africi.

Cijelu recenziju pročitajte na FAK portalu

20.07.2014. 12:56:39