« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 9 godina i 2 mjeseca
NAJBOLJE OD PRIRODE

5 ukusnih i potpuno prirodnih namirnica za zdravlje i dugovječnost

Znanstvenici tvrde da bi se čak 60% bolesti u svijetu mogle spriječiti kada bi ljudi više pazili što jedu. Nije li to dovoljno dobar razlog da prehrani posvetite malo više pažnje?

Više o

zdrava prehrana

,

integralne žitarice

,

češnjak

,

sjemenke

,

bobičasto voće

,

svježe povrće

Bez obzira na cijeli niz vanjskih čimbenika koji utječu na naše zdravlje, poput klimatskih promjena, zagađenja zraka i vode te ostalih prilika na koje malo ili nikako možemo direktno utjecati, nema nikakve sumnje da hrana koju jedemo ima najveći utjecaj na naš duh i tijelo. Za razliku od ostalih, hrana je čimbenik na koji imamo direktnog utjecaja, budući da svatko od nas svjesno bira ono što svaki dan jede.

Kada su bolesti uzrokovanje starenjem i slabljenjem organizma, poput kardiovaskularnih, bolesti mozga te različitih tumorskih oboljenja u pitanju, hrana je najučinkovitiji način prevencije i borbe protiv tih modernih pošasti. Štoviše, znanstvenici tvrde da bi se čak 60% bolesti u svijetu mogle spriječiti kada bi ljudi više pazili što jedu i redovito vježbali. Ne znamo za vas, ali nama se čini da je taj postotak dovoljno visok da se isplati posvetiti više pažnje onomu što unosimo u naš organizam. Portal Organic Authority donosi najzdraviju hranu koja je na raspolaganju prosječnoj osobi, a mi vam prenosimo one koje lako možete nabaviti u svakoj trgovini i kod nas.

Bobičasto voće. Bobičasto je voće najbolji prirodni izvor antioksidansa koje imaju blagotvoran učinak na cijeli niz procesa u vašem tijelu, a jedan od najvažnijih su antocijani, za koje je dokazano da usporavaju rast određenih tumora. Isto tako, poboljšavaju rad mozga, mišićni tonus te balans. Sve ovo čini bobičasto voće suštinskom hranom za usporavanje starenja i svojevrsnim „eliksirom" mladosti. Ako se, iz bilo kojeg razloga, želite odlučiti samo za jednu vrstu, neka to onda svakako budu borovnice, koje su prepune blagotvornih sastojaka za vaš um i tijelo.

Orašasti plodovi i sjemenke. Industrija je hrane od mnogih sjemenki i orašastog voća napravila prave kalorijske bombe, dodajući u njih sol ili šećer, što je glavni razlog zbog kojega su ih nutricionisti dugo vremena izbjegavali u širokom luku. Novi milenij donio je i promjenu u načinu na koji gledamo na ovu hranu te su sjemenke i orašasti plodovi opet pravi hit zdrave prehrane. Bademi i orasi u sebi sadrže zdrave masne kiseline, vitamine i proteine koji pomažu u održavanju našeg kardiovaskularnog sustava i mozga zdravima. Orašasto voće posebno je efikasno u održavanju funkcije mozga te prevenciji staračke demencije. Pistacija sadrži puno antioksidansa s protuupalnim djelovanjem te smanjuje rizik od srčanih bolesti. Ova je hrana doista najbolje od oba svijeta te sjajan spoj ukusnog i zdravog.

Zeleno lisnato povrće. Unatoč tomu što naše mame i bake vjerojatno nisu o tomu imale nikakvih znanstvenih saznanja već su se oslanjale isključivo na narodnu mudrost, zeleno je lisnato povrće nezamjenjiv izvor blagotvornih esencijalnih nutrijenata koje pomažu održavanju zdravlja očiju, dok istovremeno sprječavaju gubitak memorije i zaboravnost. Visoka koncentracija kalcija koju možemo pronaći u tamnom zelenom povrću poput kelja pomaže i usporavanju gubitka koštane mase uzrokovane procesom starenja. Vjerujemo da ovo neće značiti puno vašim klincima kad ih budete uvjeravali koliko je blitva dobra za njih, ali igranje na razum ionako nije najbolja taktika u ovom slučaju.

Češnjak. Svakodnevna konzumacija češnjaka možda vas neće učiniti najpopularnijom osobom na tulumu, ali će vam svakako osigurati dugovječnost i odlično zdravlje. Na kraju krajeva, nisu sve te silne knjige o pozitivnim učincima češnjaka napisane bez razloga. Češnjak sadrži cijeli niz sastojaka koje pomažu u borbi protiv raka, posebice raka kože, debelog crijeva te pluća. Isto tako, jedinstveni sumporni spojevi u češnjaku pomažu u borbi sa stresom te različitim upalama, čuvajući srce i krvožilni sustav od oboljenja sve do duboke starosti. Ne zaboravite uvijek sa sobom nositi i paketić peperminta!

Žitarice od punog zrna. Često možemo čuti podatak o tome kako se ljudska prehrana u posljednjih 50 godina promijenila više nego u 10.000 godina prije toga. Industrijska proizvodnja hrane nesumnjivo je donijela puno dobrih stvari, ali mnoge su namirnice proizvedene na ovaj način platile danak niskog cijeni i širokoj dostupnosti drastičnim padom kvalitete i nutritivnih svojstava. Jedan od najboljih primjera su svakako žitarice. Procesom rafiniranja žitarice gube i do 90% prvotnih hranjivih sastojaka, posebice vitamina, minerala i oligoelemenata. Žitarice od punog zrna, s druge strane, bogate su vlaknima, mineralima, vitaminima i antioksidansima koji snižavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti i raka. Zbog toga što ih tijelo probavlja puno sporije od rafiniranih žitarica, odlična su hrana za održavanje zdrave razine šećera u krvi.

08.09.2011. 12:58:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh