« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 godinu i 1 mjesec
SAVJETI

5 stvari koje definitivno ne bi trebali jesti

Konzumiranje voća, povrća i cjelovitih žitarica važno je za opće zdravlje i smanjenje rizika od razvoja kroničnih bolesti

Meso je OK.. ali...
Meso je OK.. ali... (Arhiva)
Više o

hrana

,

loša hrana

U redu je povremeno si priuštiti hranu koja se možda i ne smatra zdravom, ali gastroenterolog Sarmed Sami kaže da postoje namirnice kojima pristupa s krajnjim oprezom 

Gotova jela - to su obično ultraprerađeni obroci koji sadrže puno dodanog šećera, masti, soli, kao i mnoge druge kemikalije, konzervanse i emulgatore, a povezuju se s metaboličkim promjenama i lošijim zdravljem.

Hrana pržena u dubokom ulju - pržena hrana može uzrokovati želučane probleme jer usporava pražnjenje želuca zbog velike količine masti. Prekomjerna konzumacija masnoće može opteretiti proizvodnju žuči, uzrokujući simptome poput nadutosti, mučnine i grčeva.

Mliječna hrana s visokim udjelom masti - mliječni proizvodi uključuju mlijeko, vrhnje i sir, a tijelo opskrbljuju proteinima i izvor su kalcija. No, dr. Sami tvrdi da nisu za svakoga. Naime, netolerancija na laktozu jedna je od najčešćih intolerancija na hranu. Ovo stanje može dovesti do neželjenih simptoma nakon konzumacije mliječne hrane jer laktoza prolazi neprobavljena u debelo crijevo, gdje je bakterije fermentiraju. Simptomi uključuju nadutost, bol u trbuhu, plinove i proljev.

Prerađeno meso - meso koje je tijekom pripreme dimljeno, sušeno, soljeno ili su mu dodani konzervansi dr. Sami izbjegava u širokom luku. Prerađeno meso uključuje kobasice, slaninu, šunku i mesne delikatese. Obrada mesa može pomoći u poboljšanju njegove teksture i roka trajanja, ali ako se pojede u prekomjernim količinama, također može naškoditi našem zdravlju. 

Slatka pića "Konzumacija slatkih pića nema nikakve zdravstvene prednosti, a to uključuje i voćne sokove, ako se s njima pretjeruje. Pretjerivanje sa šećerom povezano je s debljanjem, čimbenikom rizika za mnoge bolesti. Također može utjecati na zdravlje vašeg crijevnog mikrobioma", upozorava dr. Sami, koji se potpuno kloni gaziranih pića, bilo sa šećerom ili bez njega.

Jedite pametno, to je sve što vam želimo reći.

13.05.2023. 15:00:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    armando
    13.05.2023. 16:53
    meso otrov
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh