« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 3 godine i 10 mjeseci
MLJAC

5 razloga zašto morate češće jesti jaja

Jaja se često gledaju kao hrana koja ne donosi mnogo dobroga organizmu, što je potpuno pogrešno - radi se o jednoj od najzdravijih namirnica na svijetu

Jaja su prepuna zdravih sastojaka
Jaja su prepuna zdravih sastojaka (Shutterstock)
Više o

zdravlje

,

jaja

,

lutein

,

zeaksantin

,

kolin

Jaja su hranjiva i često ih nazivaju prirodnim multivitaminima. Bogata su antioksidansima i hranjivim tvarima potrebnim mozgu, pa donosimo pet dobrih razloga zašto ih trebate jesti česti. 

Bogata su luteinom i zeaksantinom, koji štite oči - dva antioksidansa u jajima mogu imati snažan zaštitni učinak na oči, lutein i zeaksantin, koji se nalaze u žumanjku. Nakupljaju se u mrežnici, senzornom dijelu oka. Oni značajno smanjuju rizik od makularne degeneracije i katarakte, koji su među vodećim uzrocima oštećenja vida i sljepoće u starijih osoba.

Hrana s najviše hranjivih tvari - jaje sadrži veliki raspon hranjivih tvari, a to najbolje potvrđuje činjenicašto jednu oplođenu stanicu pretvaraju u pile. Bogato je vitaminima, mineralima, visokokvalitetnim bjelančevinama, dobrim mastima i raznim hranjivim tvarima. Veliko jaje sadrži 77 kalorija, 6 grama kvalitetnih proteina te 5 grama masti i ugljikohidrata tek u tragovima.

Poboljšavaju kolesterol i ne podižu rizik od kardiovaskularnih bolesti - jedno veliko jaje sadrži 212 mg kolesterola, što je mnogo u odnosu na ostale namirnice. Samo zato što hrana sadrži kolesterol, ne znači da će podići razinu lošeg kolesterola u krvi. Jetra proizvodi kolesterol pa ako ga nećete unositi, ona će ga proizvoditi više.

Sadrže mnogo kolina, hranjive tvari važne za mozak - kolin je tvar koja spada u skupinu vitamina B-kompleksa, a bitan je za ljudsko zdravlje. Njegov nisko unos povezan je s bolestima jetre, kardiovaskularnim bolestima i neurološkim poremećajima. Može biti važan za trudnice, a istraživanje je pokazalo da više od 90 posto ljudi unosi manje od preporučene dnevne količine kolina.

Sadrže visoko kvalitetne bjelančevine sa savršenim sastavom aminokiselina - jaja su među najboljim izvorima bjelančevina u prehrani te sadrže sve bitne aminokiseline. Biološka vrijednost često se ocjenjuje u odnosu na jaja, koja imaju savršenu vrijednost 100.

10.09.2016. 09:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh