20 godina umjetnosti, aktivizma i ljubavi
U suradnji s Arto oglašavanjem te uz podršku tvrtke Lelo zakupljen je jumbo plakat kod Krivog puta (Savska cesta 14) tijekom cijele 2022. godine
Udruga Domino je slavljeničku 20. Queer Zagreb sezonu najavila početkom siječnja novim programom za podršku domaćim vizualnim/likovnim umjetnicima. U suradnji s Arto oglašavanjem te uz podršku tvrtke Lelo zakupljen je jumbo plakat kod Krivog puta (Savska cesta 14) tijekom cijele 2022. godine. Queer Zagreb podržat će šest autora/ica koji će zajedno proizvesti seriju od 24 rada na temu queer identiteta u Hrvatskoj te time osigurati queer vidljivost u javnom prostoru.
Projekt je započeo umjetničkim fotografijama Sanjina Kaštelana, koji se poigrava s jednom od tema kojoj je posvećena obljetnička sezona - etno queeru, istraživanju queera u domaćoj baštini, narodnim predajama i mitovima. EtnoQueer projekt je kojim Domino, ispreplitanjem djelovanja partnera iz područja kulture, društvenih znanosti i etnologije, želi ponuditi rekontekstualizaciju i reinterpretaciju performativnih praksi - običaja, tradicije, baštine i folklora vezanih za seksualnost, seksualne prakse, rodne uloge i identitetske politike. Projektom se tako istražuje, selektira i potiče queer gledanje te umjetnička reinterpretacija folklorne građe i baštine hrvatskog sela koja sadrži queer elemente i humor, odnosno koja dozvoljava mogućnost igre i subverziju predrasuda, tradicionalistčkog pristupa i dekonstruira uvriježenu ulogu folklora i baštine u onu koja potiče uključivost, ravnopravnost i odgovornost spram Drugoga.
Kaštelan donosi idejno rješenje susreta elemenata tradicijskih nošnji i/iz folklornih navada te senzualnosti otkrivenoga muškog tijela. Na trećem Q20 plakatu prikazana je jedna vrsta obuće vrličke muške narodne nošnje koja spada u sam vrh nacionalnog etnografskog blaga u Hrvata. Književni izraz "obuća" u vrličkoj tradicijskoj terminologiji označava tek jednu, određenu vrst predmeta koja se obuva na noge. Na bosu nogu navlači se obuća, predmet, koji bi u današnjem smislu riječi, bio prava čarapa. Ali ovoj "čarapi" je donji dio, stopalo, ispleten glatkim bodom od bijele domaće vune, a grlić lista noge iskrojen od mrkog stupanog sukna. Grlić je ukrašen vezom lančancem, ovijancom i obametom, te oivičen vunenim crvenim gajtanom.
Vrlička narodna nošnja uspjela je izuzetno kvalitetno i dosljedno sačuvati stilske odlike srednjovjekovnog kulturnog inventara i tradicije. (Ivančić, S. (2000). Vrličke starine (ili) vrlička tradicijska baština. Ethnologica Dalmatica.)
Sanjin Kaštelan, rođen 1977. u Rijeci, diplomirani je hungarolog i filozof, koji se nakon dugogodišnjih poslovnih iskustava u marketingu te festivalskoj produkciji, fotografijom počeo baviti rekreativno, a potom i profesionalno. Najčešće surađuje na projektima produkcijskih kuća te marketinških agencija (social/digital), no radost pronalazi u rekreiranju ljepote izvanjskoga te svijeta emocija.
20. Queer Zagreb sezonu pratite na: https://thisisadominoproject.org
Novi komentar