« Zagreb
objavljeno prije 14 godina
IDEJE

Zelena akcija ponudila svoju viziju rješenja prometnih problema Zagreba

VIDEO: Predloženi projekti su, između ostalog, postavljanje parkirnih mjesta za bicikle, odvajanje žutog traka predviđenog za javni prijevoz, željeznica do Arene Zagreb i tako dalje

Zelena akcija predstavila je danas
Zelena akcija predstavila je danas "Analizu zagrebačkoga prometnog sustava i preporuke za njegovo poboljšanje" (Zelena akcija/Infopunkt.tv)

Nevladina udruga za zaštitu okoliša Zelena akcija predstavila je danas "Analizu zagrebačkoga prometnog sustava i preporuke za njegovo poboljšanje". Ta će publikacija biti poslana svim zastupnicima zagrebačke Gradske skupštine te gradskim uredima i zavodima, rekao je danas na njezinu predstavljanju voditelj Transportnog programa Zelene akcije Bernard Ivčić.

Predloženi projekti su gradnja punionice na stlačeni prirodni plin (SPP) u ZET-ovoj garaži u Dubravi ili Podsusedu, postavljanje parkirnih mjesta za bicikle, odvajanje žutog traka predviđenog za javni prijevoz kako bi se vozače osobnih automobila spriječilo da se njime koriste, korištenje željezničkog prometa za dolazak do Arene "Zagreb" i Arena centra te ostalih dijelova Remetinca i Laništa i izgradnja željezničke pruge Podsused-Samobor-Bregana, javlja Hina.

Objašnjavajući sve projekte, Ivčić je među ostalim rekao kako je, primjerice, željeznička postaja Remetinec od Arene "Zagreb" i Arena centra udaljena samo 300 metara te da ju je potrebno iskoristiti za prijevoz putnika do tog dijela grada. Tijekom događaja u Areni "Zagreb" potrebno je uvesti dodatne vlakove i bit će znatno manje prometnih problema. Željezničku postaju Remetinec potrebno je urediti, za što su troškovi zaista minimalni, rekao je.

Ivčić je rekao kako ima još mnogo rješenja s čijom je realizacijom, po mišljenju Zelene akcije, potrebno početi ove godine, ili ih uvrstiti u proračun za iduću godinu. To su, naveo je, izgradnja Šarengradske ulice, čime se rasterećuje Savska cesta, kojom prolazi čak osam tramvajskih linija, rekonstrukcija sljemenske žičare te gradnja tramvajskih pruga, osobito kroz Novi Zagreb od Zapruđa Sarajevskom i Vatikanskom ulicom do Sloboštine, a u idućoj fazi i dalje do Savskoga gaja i Remetinca.

Također je rekao kako bi trebalo uvesti i tračničko vozilo duž Heinzelove i Radničke ulice, s mogućnošću spajanja na zagrebačku Zračnu luku, te izgraditi željezničku obilaznicu s južne strane Zagreba kako tranzitni i teretni promet ne bi prolazio kroz gradsko središte. Publikacija donosi još mnoge prijedloge koje je potrebno ostvariti u idućih nekoliko godina radi kvalitetnijega prometnog sustava u Zagrebu, rekao je Ivčić, a nastala je u sklopu provedbe projekta "Umrežavanje i jačanje kapaciteta udruga za zaštitu okoliša s ciljem povećanja energetske učinkovitosti i većeg korištenja obnovljivih izvora energije u Jugoistočnoj Europi" koji financira Europska unija.

14.01.2011. 17:41:00
    
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
  1. avatar
    martinatonka
    18.01.2011. 10:36
    Bravo! Konačno neke konstruktivne ideje! Da se bar na takve stvari troši novac iz proračuna umjesto na izgradnje raznoraznih Arena, stadiona i suvišnih shopping centara!
    Kao putnik u tramvaju moram primjetiti da je "rak -rana" tramvajskog prometa Savskom i Mihanovićevom (a vjerojatno i još ponegdje) - vožnja automobila žutom trakom. Nitko ne doživljava tu žutu traku, nažalost. Funkcionira samo "živa ograda" po Držićevoj. Bez fizičke prepreke, automobili ne reagiraju. Da, bio bi još večći klaps s autima, no i taj problem bi se smanjio kad bi ljudi više koristili javni prijevoz i kad bi susjedi i /ili kolege s posla išli njih 2, 3 ili 4 s jednim autom na posao, a neovako - u 95% automobila vozi se po 1 osoba! Užas! I još se gura i oduzima prednost tramvaju ili autobusu koji voze na desetine i stotine ljudi.
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh