Viber Communityji - građani i učitelji pokrenuli grupe
Viber Community: građani pokrenuli grupe za gradove, učenicima omogućeno školovanje od kuće
Potaknuti uspjehom Total Croatia Travel INFO communityja na Viberu, kojim je nekolicina entuzijasta pomogla spasiti turističku sezonu i pokazala kako se messaging appovi mogu iskoristiti za rješavanje problema, građani su počeli pokretati i vlastite Viber Communityje.
Jedan od prvih svijetlih primjera je kvartovski community „UTRINA INFO I POMOĆ", grupa u kojoj su se građani sami organizirali kako bi poboljšali svoj životni prostor i zajednički pronašli rješenja za izazove koji ih muče. U communityju se druže, raspravljaju, dogovaraju, aktivno reagiraju na prijave i međusobno se upućuju na prave adrese za sve od problema otpada, do prostora za djecu ili obnove zgrada. Kako je došlo do otvaranja communityja, ispričao je Krešimir Macan, poznati hrvatski komunikacijski stručnjak i osnivač communityja - „Zajednica u Utrinama se organizirala kada smo ostali bez tržnice zbog korona lockdowna. U najkraćem roku smo razmijenili kontakte i detektirali omiljene kumice s placa i organizirali dostavu, a i pomagali kome je pomoć trebala. Kasnije je zajednica pokretala brojna otvorena pitanja u kvartu, pa smo čak postigli da se urede igrališta i sprave, riješi problem bučnih noćnih radova na susjednom mostu, te radimo na tome da se smanji količina smeća u naselju. Sve što je bitno u kvartu, pojavi se i na zajednici."
Još jedan svijetli primjer samoorganiziranog communityja je „Grad Pula COVID-19", tematska grupa s gotovo tisuću članova. "Grad Pula već duži niz godina ističe se kao pozitivan primjer među hrvatskim gradovima kad je riječ o uvođenju novih tehnologija, a pokretanje Viber zajednice rezultat je naših promišljanja da i u novim okolnostima budemo na usluzi našim sugrađanima.
U samom začetku epidemije, kad su se informacije o aktualnoj situaciji i propisanim mjerama izmjenjivale iz sata u sat, prepoznali smo Viber zajednicu kao idealan kanal za brzu i učinkovitu, dvosmjernu komunikaciju s građanima. Zahvaljujući kvalitetnoj suradnji s nadležnim službama, članove Viber zajednice „Grad Pula COVID-19" u realnom vremenu smo informirali o aktualnim mjerama i odgovarali na njihova pitanja pa su u svakom trenutku imali uvid u najnovije informacije o covidu. Zanimljivo je istaknuti i kako su članovi, kojih je trenutačno oko tisuću, u želji da pomognu jedni drugima međusobno razmjenjivali informacije i iskustva.
Zahvaljujući Viber zajednici koja je građanima omogućila brži i jednostavniji put do ključnih informacija tijekom koronakrize, dodatno smo unaprijedili cjelokupan sustav informiranja na razini Grada Pule. Potaknuti time, planiramo još snažnije iskoristiti potencijal naše zajednice te građanima putem ovog kanala ubuduće osiguravati korisne informacije i o brojnim drugim, gradskim temama." - izjavio je Michel Percan, glavni administrator Viber communityja grada Pula.
Grad Karlovac otišao je korak dalje, pa su uz gradski community kreirali i prvi gradski sticker paket, pun prepoznatljivih karlovačkih simbola. Moderan način komunikacije zabavnim su sadržajem pretvorili u mini-kampanju za grad.
Brzo i lako informiranje, kao i dogovaranje aktivnosti, ključni su za mijenjanje stvari nabolje. Community zato nudi moćne alate koji svakoj zainteresiranoj osobi nude priliku da i sama sudjeluje i doprinese.
Kraj prošle školske godine pokazao je koliko je digitalizacija nastavnog procesa uslijed COVID-19 pandemije učenicima, učiteljima i roditeljima pomogla da edukacija i prilika za učenjem ne trpe. Učitelji su pokrenuli vlastite Viber Communityje i iskoristili ih za komunikaciju s učenicima i njihovim roditeljima, za pružanje nastavnih materijala, dogovore oko zadaća, pa čak i kratke ispite. Dijeljenje svih vrsta datoteka, od fotografija i dokumenata do videa, omogućila im je brzo i lako dijeljenje informacija - za roditelje koji su istovremeno radili i djeci pokušavali omogućiti redovito školovanje i bolju budućnost, to je bio jedini način da sve stignu, a da djeca ne trpe.
Novi komentar