« Biznis
objavljeno prije 1 mjesec i 13 dana
BIZNIS

Valamar Grupa je uvjerljivo najpoželjniji poslodavac u turizmu

Na prvom mjestu je, i to poprilično uvjerljivo, Valamar Grupa koji je dobila čak trećinu bodova. Na drugom mjestu je Maistra s 9% bodova, a na trećem Plava laguna sa 4% bodova

Tako se može...
Tako se može... (Arhiva)
Više o

turizam

,

biznis

,

Valamar Grupa

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkrilo je osamnaesto po redu istraživanje* o poslodavcima prvog izbora, koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je gotovo 25.000 ispitanika.

Kako bi dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili bolji uvid u konkurenciju, tvrtke su podijeljene prema primarnoj djelatnosti prema NKD klasifikaciji. S obzirom na to da je zapošljavanje u sezoni još uvijek vruća tema sada smo izdvojili samo one tvrtke kojima je primarna djelatnost I - Djelatnost pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane.

Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane, poredak najpoželjnijih 10 izgleda ovako: na prvom mjestu je Valamar Grupa koji je dobio čak trećinu bodova. Na drugom mjestu je Maistra s 9% bodova te Plava laguna sa 4% bodova.

Poredak poslodavaca prvog izbora iz djelatnosti turizma je sljedeći:

Poslodavci prvog izbora 2022.

Rb

Ime poslodavca

Postotak bodova

1

Valamar Grupa

34,9%

2

Maistra d.d.

9,4%

3

Plava laguna d.d.

3,9%

4

Globalna Hrana d.o.o.

3,2%

5

HOTEL ADMIRAL d.o.o.

1,8%

6

Liburnia Riviera Hoteli, d.d. Opatija

1,3%

7

Jadranka Grupa

1,3%

8

Arena Hospitality Group

1,2%

9

Victus Grupa

1,2%

10

Sunčani Hvar d.d.

1,0%

Želje ispitanika: dobra ekipa i siguran posao

Ispitanici koji su stavili tvrtke iz djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane čine 4% ukupnog uzorka, ali se njihove preferencije atraktivnosti ne razlikuju previše od onih iz cjelokupnog uzorka. Ispitanici koji su na prvo mjesto stavljali tvrtke iz djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane u najvećoj su mjeri kao presudni faktor ocijenili harmonične odnose na radnom mjestu (44%), dok je sigurnost radnog mjesta na drugom mjestu (43%).

U odnosu na cijeli uzorak, ispitanicima kojima su tvrtke iz djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane na prvom mjestu u manjoj mjeri presudnom smatraju visinu plaće, dok u većoj mjeri cijene priliku za napretkom u struci, hijerarhijsko napredovanje te image poslodavca. Dapače, ovim ispitanicima visina plaće je na samom dnu faktora koji su presudni za atraktivnost pojedinog poslodavca.

Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora (presudan faktor)

Za svakog od prvih pet poslodavaca iz turističke djelatnosti, promatrani su samo ispitanici koji su naveli tog poslodavca kao 'poslodavca svog prvog izbora' i razlozi koje su naveli kao 'presudne' za atraktivnost tog poslodavca.

Budući da su ispitanici mogli navesti više razloga koji su im 'presudni', izmjerena je relativna frekvencija svakog od tih razloga te su uspoređeni razlozi atraktivnosti za svakog poslodavca posebno.

Ispitanicima kojima je tvrtka Valamar grupa poslodavac prvog izbora, presudni su harmonični odnosi na radnom mjestu, sigurnost posla te vodstvo u sektoru. Maistra je podjednako atraktivna radi sigurnosti radnog mjesta te vodstva u sektoru. Plava laguna je poželjan poslodavac prvenstveno zbog harmoničnih odnosa, dok su Globalna Hrana i Hotel Admiral atraktivni poslodavci zbog sigurnosti radnog mjesta.

Mijenjati poslodavca ili ne?

Svega četvrtina zaposlenih ispitanika (26%), a kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz turističke djelatnosti, često razmišlja o promjeni poslodavca. To je znatno manje nego što to razmišljaju ispitanici iz ukupnog uzorka (46%). Trećina zaposlenih ispitanika (32%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok visokih 38% ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca, za razliku od ukupnog uzorka gdje svega petina ne razmišlja o promjeni poslodavca.

Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz turističke djelatnosti za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri kao presudne biraju naknadu za putne troškove te bonuse za vanredna postignuća.

Ono što se razlikuje od ispitanika u ukupnom uzorku je to da ispitanici kojima je turistička djelatnost poželjna, u većoj mjeri žele besplatni obrok i piće na poslu.

Pokriveni troškovi kulturnih i sportskih aktivnosti te automobil za osobnu upotrebu za najmanje su ispitanika presudne beneficije.

25.06.2022. 13:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh