Uprava Mercatora nije uključena u postupak prodaje dionica
Mercator želi financijski jakog i stabilnog vlasnika koji će mu omogućiti daljnji razvoj, poručeno je iz Uprave
Direktor uprave slovenskog Mercatora Žiga Debeljak izjavio je u petak da uprava najvećeg slovenskog trgovačkog lanca nije uključena u postupak prodaje Mercatorovih dionica kojima raspolaže šest banaka koje su zainteresirane za prodaju svog udjela.
On je dodao da se Mercatoru te banke za sada nisu obratile s molbom da dopusti dubinski pregled tvrtke zainteresiranima za kupnju dionica koji će biti odabrani za uži izbor i pozvani da daju obvezujuće ponude.
"Uprava Mercatora u taj postupak nije uključena niti su je banke do današnjeg dana zamolile za ovakve podatke", rekao je Debeljak na konferenciji za novinare sazvanoj radi predstavljanja poslovnih podataka u prošloj godini i očekivanja u ovoj godini.
Debeljak je rekao da ne može komentirati postupak moguće prodaje nešto više od 21 posto dionica Mercatora od strane šest banaka te da će, ako Mercator od banaka dobije zahtjev da dopusti dubinski pregled poslovanja potencijalnim kupcima, postupiti na način kako to zahtijevaju zakonski propisi, ali u prvom redu tako da interesi kompanije Mercator budu zaštićeni.
Debeljak je kazao da u trenutačnoj vlasničkoj strukturi Mercatora 23 posto njegovih dionica ima Pivovarna Laško, 24 posto dionica imaju slovenske, a 13 posto inozemne banke, 25 posto različita poduzeća i fondovi, a 15 posto mali dioničari, uglavnom zaposlenici Mercatora.
Debeljak je rekao da je uprava od domaćih i stranih odvjetničkih i financijskih kuća naručila pregled poslovanja tvrtke u zadnjih pet godina, ali je istaknuo da to ne treba povezivati s interesom banaka da prodaju svoje udjele.
Već govoreći uvodno na konferenciji za novinare, Debeljak je rekao da nikakve špekulacije u vezi s mogućom prodajom dionica banaka neće komentirati, ali da Mercator želi "financijski jakog i stabilnog" vlasnika koji će dalje omogućiti razvoj Mercatora "kao samostalne kompanije" s vlastitom poslovnom strategijom koja je već ranije određena.
Debeljak je kao glavno "strateško" područje budućeg razvoja slovenskog trgovačkog lanca naveo područje jugoistočne Europe. Prema njegovim riječima, Mercator je u regiji vodeća trgovačka tvrtka, gdje i dalje želi jačati svoj položaj, a ove će godine, unatoč krizi koja se pojavila prošle godine, otvoriti i svoje trgovine u Albaniji, Kosovu Makedoniji .
Što se tiče uvjeta poslovanja u ovoj godini, Debeljak je rekao da niti ova godina trgovačkoj djelatnosti neće donijeti oporavak, ali da se Mercator priprema na vrijeme nakon krize. Tako prilagođava svoj prodajni asortiman mogućnostima i novim navikama kupaca, ali razmišlja i o novim akvizicijama u regiji, te prodaji nekih svojih nekretnina koji predstavljaju "obiteljsko srebro" ako se pokaže da bi se to financijski isplatilo, a u tom smislu ove je godine osnovao i poseban odjel koja se bavi Mercatorovim nekretninama. (hina/metro-portal)
Novi komentar