U kakvim avionima letimo?
Analiza podataka više od 30 tisuća aktivnih zrakoplova u komercijalnom prijevozu (putničkom i teretnom) pokazala je da je prosječna starost zrakoplova u svijetu 12 godina
Najmlađe flote komercijalnih zrakoplova u svijetu nalaze se u Aziji s prosječnom starosti od 8,5 godina, dok su najstarije od prosječno 16 godina u Africi i Oceaniji, pokazala je najnovija analiza tvrtke ch-aviation, prema kojoj je prosječna starost zrakoplova dva komercijalna prijevoznika u Hrvatskoj 17,4 godine.
Tu je analizu ch-aviation, kako napominju, švicarska tvrtka sa zagrebačkom adresom, objavila u četvrtak, uključujući i imena svjetskih prijevoznika s najmlađim flotama, mjereno u prosječnoj starosti flote zrakoplova.
Analiza podataka više od 30 tisuća aktivnih zrakoplova u komercijalnom prijevozu (putničkom i teretnom) pokazala je da je prosječna starost zrakoplova u svijetu 12 godina, navodi se u priopćenju.
Globalno gledano, na vrhu liste je prijevoznik Norwegian Air Sweden, čija je mala flota od pet zrakoplova najmlađa u svijetu, prosječno manje od godinu dana odnosno 0,74 godine.
Slijedi Wizz Air UK ,čijih je deset zrakoplova prosječno staro 0,9 godina, a treći je još jedan prijevoznik ih Norwegian grupe - Norwegian UK, s 13 zrakoplova prosječno starih godinu dana.
Među velikim zrakoplovnim prijevoznicima s više od 50 zrakoplova najmlađu flotu od prosječnih 3,2 godine ima vijetnamski prijevoznik VietJetAir, koji ima ukupno 60 zrakoplova, dok među vrlo velikim prijevoznicima s više od sto zrakoplova prvo mjesto po mladosti flote drži ruski Aeroflot čijih je 250 zrakoplova prosječno staro 4,7 godina.
Čelnik ch-aviationa Thomas Jaeger kao zanimljiv fenomen ističe i da najmlađe flote u Europi pripadaju prijevoznicima koji posluju kao brendirane podružnice prijevoznika.
"Neizvjesnost brexita, snižavanje operativnih troškova i niz drugih razloga uzrok su stvaranju podružnica u drugim zemljama i u mnogim slučajevima i seljenju zrakoplova u register tih zemalja. Dobri primjeri su prijevoznici Norwegian, Wizz Air, Ryanair, SAS i Malta Air, čiji se zrakoplovi nalaze među pet najmlađih u Europi", izdvojio je Jaeger.
Prosječna starost zrakoplova Norwegian Air Swedena iz Švedske je već spomenutih 0,7 godina, Wizz Aira UK iz UK 0,9 godina, a Norwegian UK iz UK jednu godinu, što su ujedno i najmlađi zrakoplovi koji lete ukupno u svijetu, dok je prosječna starost zrakoplova SAS Scandinavian Airlines Ireland iz Irske 1,3 godine. Zrakoplovi Malta Aira su nešto 'stariji', 1,7 godina.
Analiza tvrtke ch-aviation obuhvatila je i dva komercijalna zračna prijevoznika u Hrvatskoj - Croatia Airlines i Trade Air, utvrdivši da je prosječna starost zrakoplova koji lete 17,4 godine, pri čemu je najmlađi zrakoplov iz flote Croatia Airlinesa DHC-8-400 star 9,5 godina.
Inače, najmlađe flote komercijalnih zrakoplova na svijetu su u Aziji, a listu na tom kontinentu predvodi niskotarifni prijevoznik flyadeal iz Saudijske Arabije, čijih je 11 zrakoplova prosječno staro 1,3 godine.
"Azijski zračni prijevoznici, posebno niskotarifni, pokazuju brzi rast, koji je u kombinaciji s dostupnim kapitalom doveo do situacije da se najmlađe flote zrakoplova nalaze u tom dijelu svijeta", konstatira Jaeger.
U Južnoj Americi najmlađu flotu ima niskotarifni prijevoznik, čileanski JetSmarta, s prosječnom starošću zrakoplova od 1,6 godina, dok u Africi najmlađim zrakoplovima prosječno starim 4,3 godine leti kenijski prijevoznik Jambojet.
U Sjevernoj Americi, pak, najmlađim zrakoplovima prosječno starim 3,9 godina lete kanadski prijevoznik WestJet Encore i Frontier Airlines iz SAD-a, dok najmlađu flotu komercijalnih zrakoplova u Oceaniji od prosječnih četiri godine ima Air Tahiti iz Francuske Polinezije, pokazuje analiza tvrtke ch-aviation.
Novi komentar