Tunelom do Pelješca je najjeftinije i vrlo sigurno?
Povezalo bi se kopno kod Komarne s rtom Blace na Pelješcu u dužini od 2300 metara
Pelješki most i dalje golica maštu kako političara, tako i arhitekata, no ima i onih kojima se sviđaju jeftnija rješenja, kao što je naprimjer tunel. Takav je projekt predložio splitski arhitekt Boženko Jelić, tvrdeći da je to do četiri puta jeftinije.
Projekt je dobio podršku Splitsko-dalmatinske županije, a predstavljen je i Vladi. Njime bi se povezalo kopno kod Komarne s rtom Blace na Pelješcu u dužini od 2300 metara, a Jelić tvrdi da bi cijena bila oko 600 milijuna kuna.
Dijelove tunelskih cijevi koje bi bile usidrene na 20 metara dubine gradila bi hrvatska brodogradilišta, a u njima bi bile višetračne ceste.
Jelić odmah predlaže i povezivanje Pelješca s Korčulom na isti način, kako bi se oba problema riješila za manje od milijardu kuna, što je barem dvostruko manje od dosadašnjih projekcija troškova pelješkog mosta.
Uz to, ovako razvijena tehnologija mogla bi se iskoristiti i za povezivanje, recimo, Brača i Hvara s kopnom, da prestanu ovisiti o trajektima.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Ostaje problem uzgona jer je potrebno opet napraviti čvrste pilote i jako dobro sidrenje.
Ostaje problem brtvljenja između spojeva, tako da po meni ovo i nije baš nasretnije rješenje, pogotovo jer su naši seronje kakvih nema.
To bi se dalo napraviti ali ne sa našim sposobnim ljudima i još sposobniji političarima, samo seru več 5 godina i ništa.
Najbolji bi bilo viseći most kao onaj u San Franciscu ili tunel ali ispod kopna.
Novi komentar