Tri praktična savjeta za štednju u kriznim vremenima
Kako odvojiti emocije od financija kućnog budžeta? Saznajte kako držati budžet u željenim okvirima
U doba krize više nego ikada ljudi oko nas govore o potrebi štednje, "razumnog i nužnog" trošenja, "crnih dana" i ostalim floskulama koje nam obilježavaju svakodnevicu. Sve nam ovo stvara pritisak, grizemo se kada trošimo - a ipak, čini nam se, trošimo previše. Kako odvojiti emocije od financija kućnog budžeta? Koji su načini i alati za što uspješnije držanje budžeta u željenim okvirima?
Financijski softver i web stranice
Internet je prepun besplatnih budžet pomagala - programa i web stranica koji se koriste upravo u svrhu kućnih ušteda. Većina ih je na engleskom i namijenjena je za američko tržište, ali se mogu prilagoditi domaćim prilikama. Kompleksniji softveri vas mogu podsjećati na neplaćene račune, klasificirati kupljene stvari u kućanske kategorije kako biste lakše pratili izlaz novca... nemalo ćete se iznenaditi s pojedinim stavkama! Treba paziti na sigurnost softvera - provjerite svoje antivirusne zaštite.
>>Kako smanjiti račun za struju?
Fascikli, registratori i ostale nakupine u ormarima
"Papirnata" opcija za sve kojima je nezamislivo svoje financijske podatke stavljati na web. Treba vam fascikl ili registrator, marljivost u skupljanju računa i strpljenje dok računi ne postanu uzorak prema kojemu možete donijeti neke suvisle zaključke. Osnovna ideja je oformiti "kućni registrator" po dogovorenim stavkama. Nakon par mjeseci skupljenih računa (ili fotokopija - tako će svi biti uredno složeni u A4 formatu) imat ćete "crno na bijelo" uzorak svog potrošačkog života. Vrijedan izvor informacija - i nadasve objektivan.
>>Štedite i kad se ima i kad se nema
Bakina metoda
Ovo je back-to-basics metoda. Koliko je stara toliko je i prokušana i efektivna. Sve što vam treba jest par plavih kuverti i kemijska. Omjer ulaznih i izlaznih sredstava svedite na osnovne stavke - fiksni troškovi poput kredita, režija, goriva (ili što već smatrate neophodnim) stavite u odvojene kuverte. Stalo raspodijelite u kuverte veselijih naziva, tipa "zabava", "krpice i shopping" "more ili skijanje" itd... Prije nego odbacite ovu metodu kao zastarjelu zapamtite: psihologija potrošača kompleksna je ali i vrlo jednostavna u svojem korijenu - karticom kupujemo "ono što želimo" gotovinom "ono što nam stvarno treba."
Čitajte Profitiraj.hr Tri jednostavna savjeta kako kućni budžet držati pod kontrolom
Novi komentar