Super5Q povodom Međunarodnog dana inteligencije 1.10.
Okolnosti pandemije jasno nam ukazuju da nije dovoljno znati se snaći (iQ - racionalna inteligencija), nego i pronaći kreativan emocionalni odgovor (eQ - emocionalna inteligencija)
Potpisivanjem ugovora s Europskim socijalnim fondom (ESF) 29.9.2020., upravo dva dana prije Međunarodnog dana inteligencije, s radom je započeo Super5Q, projekt koji se bavi razvijanjem pet vrsti inteligencija.
Projekt je namijenjen predškolskoj i osnovnoškolskoj djeci, a vodi ga Hrvatska transpersonalna asocijacija (HTA), udruga sa sjedištem u Zagrebu koja će pomoći će djeci u Hrvatskoj uspješnije savladavati izazove budućnosti. Super5Q financira ESF, bespovratnim sredstvima na rok od dvije godine.
Već i sadašnjost je izazovna!
Sposobnost snalaženja u neuobičajenim, nepredvidivim, novim situacijama temeljna je odlika inteligencije. Okolnosti pandemije jasno nam ukazuju da nije dovoljno znati se snaći (iQ - racionalna inteligencija), nego i pronaći kreativan emocionalni odgovor (eQ - emocionalna inteligencija). Uz to, potrebno je imati i vještine primijeniti ono što znaš (pQ - praktična inteligencija).
U situacijama koje utječu ne samo na pojedince, nego i na pojedine zajednice, cijele države, pa i čitav svijet - ključne su vještine društvenog organiziranja i interakcije (sQ - socijalna inteligencija). A, da bismo sve to mogli iskomunicirati i izdržati, potrebno je imati i sposobnost izražavanja onoga što nam se događa (aQ - umjetnička inteligencija).
Svi koji danas kreću u školu, mogu biti sigurni da će najmanje 50% poslova koji danas postoje nestati prije nego oni završe obrazovanje. Ono što ih može pripremiti za nepredvidivo buduće tržište rada jesu razvijeni različiti tipovi inteligencije. Cilj ovoga projekta je pomoći predškolskoj djeci, njihovim roditeljima i odgojiteljima te obrazovnim institucijama stvoriti sustav koji će, kod svakog djeteta individualno, holistički razvijati sve tipove inteligencija (5Q: racionalnu, emocionalnu, socijalnu, praktičnu i umjetničku).
Što želimo riješiti ili umanjiti?
● nemogućnost predviđanja razvoja tržišta rada i poslova u vremenu radnog vijeka neke osobe tijekom njenog obrazovanja
● nedostatak raznih "pismenosti" za uspješno djelovanje u suvremenom društvu
● neprilagođenost obrazovnog sustava osobnom razvoju i interesima, posebno onoj nadarenoj ili djeci s poteškoćama u razvoju
● nepravdu nedostupnosti obrazovanja s obzirom na financijske mogućnosti roditelja
● fenomene prekomjerne težine, loših prehrambenih navika, sjedilačkog načina života djece
● rizik od pasivnog konzumiranja online/video sadržaja te rizik od ovisnosti (npr. o video igrama)
Ciljevi i aktivnosti Super5Q
Kroz primjenu projekta, Hrvatska transpersonalna asocijacija želi koncipirati i razviti programe za istinsku cjelovitu (ne samo sadržajnu, tj. kurikularnu) reformu obrazovanja od predškolskog uzrasta nadalje.
Igra je temeljni način učenja - i kod ljudi i kod drugih vrsta.
Igra daje zabavu i motivira za lako učenje.
Vještine čovjeka čine ponosnim.
Kompetencije pružaju moć djelovanja.
Vještine, kompetencije i znanje - otvaraju sva vrata...
Razvijene i usklađene, svih 5 vrsta inteligencija u odraslosti postaju „super moći" naše djece!
HTA opisane ciljeve namjerava postići pomoću aktivnosti kao što su: igre, pričanje priča, interaktivne lutkarsko/kazališne predstave, izrada slikovnica, izrada dječjih filmova za igru i učenje. Također, stvorit će i sustav praćenja napretka redovitih korisnika ovih programa. Voditelj projekta Super5Q je Dan Šercar, mr. filozofije i fonetike.
Daljnje informacije, kao i raspored programa i aktivnosti Udruge, mogu se dobiti na e-mailu super5q.hr@gmail.com i telefonu 098 / 479 927, a uskoro će biti dostupne i na web stranicama te Facebook profilu projekta.
Novi komentar