« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 2 mjeseca i 5 dana
ZAPAMTITE!

Što je zajedničko uspješnim dijetama?

Vrijeme da se fokusiramo na one značajke koje su zajedničke svim uspješnim dijetama, umjesto da se 'prepucavamo' slabostima nekog načina prehrane

Kako prepoznati učinkovitu dijetu?
Kako prepoznati učinkovitu dijetu? (Arhiva)
Više o

dijeta

,

uspješna dijeta

,

zajedničke karakteristike

Dijeta je vjerojatno jedan od najtraženijih pojmova svakog proljeća, jer treba se malo utegnuti, zbaciti sa sebe zimske kile i pripremiti se za plažu - što baš i nije najjednostavnije na svijetu.

Vjerojatno ste isprobali barem neku od najpopularnijih dijeta, ako ništa onda na preporuku nekog poznatog kome je uspjela, a je li i vama? E, tu se obično krije problem - nije svaka dijeta učinkovita baš svima.

Ipak, postoje neke zajedničke crte svim učinkovitim i uspješnim dijetama, pa da vidimo što su to stručnjaci odlučili...

Hrana, a ne kalorije - mnogi će vam nutricionisti zaapravo reći da je najveća pogreškafokusirati se na broj unesenih kalorija, umjesto da brinete o tome da se hranite pravodobno i kvalitetno. U svakodnevnom životu možda pomaže jedno malo pravilo - što je više opisa i sastojaka na etiketi, to je lošiji izbor hrane. Najzdravija hrana ipak dolazi sama i u komadu.

Izbacivanje industrijski proizvedenih biljnih ulja - biljna ulja nisu oduvijek dio ljudske prehrane, već tek zadnjih sto godina, od kada imamo tehnologiju potrebnu za njihovu proizvodnju. No, brojna su istraživanja navela da biljna ulja zapravo nisu zdravija, nego i potencijalno štetna ljudskom zdravlju. Svemu doprinosi i način na koji ih se proizvodi, pa im se često znaju oduzeti hranjive vrijednosti, što ih čini "čistom" i beskorisnom masti u našem organizmu. Ovo ne uključuje kokosovo i maslinovo ulje koji su i dalje "pioniri" zdrave prehrane.

Izbacivanje prerađenih ugljikohidrata - radi se nezdravim ugljikohidratima, poput brze i industrijski prerađene hrane, a takva hrana se obično bazira na brašnu koje nije napravljeno od cjelovitih žitarica koje, naravno, treba konzumirati svakodnevno.

Izbacivanje umjetnih transmasti - ovakve, smatra se, nezdrave masti uglavnom se dobivaju hidrogenizacijom biljnih ulja, a brojne ih studije povezuju sa srčanim bolestima. Potencijalno su otrovne, neprirodne su i od njih nema niti jedne prehrambene koristi za organizam.

Mali unos šećera - iako neki ljudi neće niti osjetiti višak šećera koji unose, činjenica je da ga većina ljudi unosi peviše. Kada unosimo previše šećera, pri čemu se prvenstveno misli na onaj prerađeni u raznim slatkim proizvodima, jetra je preopterećena i pretvara ga u mast. Osim što to rezultira viškom masnih naslaga i kilograma, radi se i o praznim kalorijama, nakon kojih ostajemo i dalje gladni.

Povećan unos povrća i vlakana - mnoge dijete temelje se na tome da izbacuju određenu vrstu hrane, no sve uspješne obično uključuju puno povrća i vlakana. Osim visoke hranjive vrijednosti, povrće je i dobar antioksidans koji pročišćava organizam.

Eto, malo analizirajte svoje prehrambene navike...

12.04.2019. 13:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh