Stižu holografi koji će pohranjivati podataka za stotinu DVD-a
GE najavio holografsku revoluciju u pohrani digitalnih podataka
Američki inženjerski div General Electric priopćio je da je ostvario revolucionarni napredak u razvoju tehnologije digitalne pohrane podataka upotrebom holograma, ističući da će ona omogućiti da se na diskovima standardne veličine pohrani količina podataka jednaka onoj koja stane na stotinu DVD-ova.
Zasad se radi samo o proboju u laboratorijskoj fazi ali istraživači tvrde da je tehnologija prošla kritične točke razvoja koje će omogućiti njezinu komercijalnu primjenu.
Novi sustav pohranjuje digitalne informacije na hologramima koje iščitavaju majušni laseri.
Na razvoju tehnologije pohrane podataka u hologramima radi se već desetljećima a GE-jev se proboj, između ostalog, sastoji u otkrivanju materijala i tehnika koji će omogućiti da manji hologrami reflektiraju dovoljno svjetla da se njihovi podaci mogu očitavati standardnom opremom.
Istraživači GE-ja postigli su 200-struko povećanje reflektivne snage holograma, zbog čega ih mogu očitati postojeći Blue-ray uređaji, napisao je znanstvenik Brian Lawrence u ponedjeljak u komentaru na jednom blogu. To bi moglo rezultirati razvojem uređaja koji će uz CD-e, DVD-e i Blu-ray diskove očitavati i takozvane mikroholografske diskove, na koje bi se moglo pohraniti 500 gigabajta podataka, u usporedbi s kapacitetom Blue-raya od 50 gigabajta, te kapacitetom standardnog DVD-a od pet gigabajta.
"Ako je to doista ostvarivo, GE-jevi rezultati predstavljaju ogromnu prednost u komercijalizaciji tehnologije holografke pohrane podataka", kazao je Bert Hesselink, stručnjak za optičku pohranu podataka sveučilišta Stanford za list New York Times.
GE je priopćio kako novu tehnologiju prvo planira plasirati na tržište filmskih studija, televizijskih mreža, medicinskih istraživanja i bolnica, za pohranu velikih slikovnih datoteka poput holivudskih filmova i snimaka mozga.
No, ta tvrtka također već pregovara s vodećim proizvođačima uređaja za elektroničku i optičku pohranu podataka, sa ciljem pristupanja širem korporativnom i potrošačkom tržištu. (hina/metro-portal)
Novi komentar