Spriječite pretjerano trošenje u trgovinama
Koliko ste puta iz supermarketa došli s pola vrećice nečega što vam zapravo ne treba? Puno puta, sigurno, evo kako ćete to spriječiti
Pretjerano trošenje odvodi vas, naravno, u minus, no nije se lako oduprijeti svim trikovima koje su za trgovce razvili timovi psihologa koji se bave ponašanjem potrošača. Evo nekoliko standardnih načina navođenja na kupovinu koje trebate izbjeći.
Besplatne degustacije - istraživanje britanskog sveučilišta Cornell otkrila je da kupci koji jedu besplatnuhranu na degustacijama usred supermarketa, češće kupuju hranu koju su upravo probali. Možda vam se čini kao bezopasan trik, ali konzumacija kockice sira ili nešto nove paštete na kruhu moglo bi vas baciti u nepotreban trošak.
Kreativna svjetla - što hrana bolje izgleda, to su veće šanse da ćete je kupiti. Neke trgovine koriste jarka svijetla kako bi povrće i voće izgledalo bolje, dok crvenkaste nijanse pomažu da komadi mesa izgledaju privlačnije i svježije.
Lako dostupna hrana - ogromni hladnjaci s otvorenim policama ili pomičnim vratima potiču impulsnu kupovinu, jer kupci mogu na jednostavniji i lakši način dograbiti željeni proizvod u vrlo kratkom vremenu.
Opuštajuća glazba - zašto se u vašem omiljenom supermarketu pušta glazba umirujućeg ritma? Istraživanja su pokazala da takva glazba opušta kupce i oni se zbog toga dulje zadržavaju u trgovini. Dužim zadržavanjem povećavaju se šanse i da kupite više stvari nego što se prvotno trebali.
Primamljivi mirisi - miris hrane potiče lučenje žlijezda slinovnica zbog čega počinjemo maštamo o hrani. Ne čudi stoga što u supermarketima postoji odjeli gastronomije gdje se pripremaju obroci zapanjujućeg mirisa. Povrh svega, sve veći broj velikih trgovina samostalno peče svoj kruh čije se arome šire prodajnim prostorom.
Znači, prije odlaska u trgovinu se dobro najedite, nabijte slušalice na uši i krenite prema popisu koji ste napravili kod kuće - i vratit ćete se bez viškova.
Novi komentar