Spomenik Majklu Džeksonu - recenzija filma

Balkanska mjestašca sve češće podižu spomenike zvijezdama s kojim nemaju nikakve veze, a to je i tema ovog filma

Srpske provincijalne tranzicijske svakodnevice
Srpske provincijalne tranzicijske svakodnevice (Arhiva)

film Spomenik Majklu Džeksonu

,

Da bi se bolje razumio ovaj film, treba biti upoznat s relativno novim balkanskim trendom postavljanja spomenika ličnostima iz pop-kulture po gradovima i selima s kojom spomenute ličnosti ili fiktivni filmski likovi nemaju veze.

Sve je počelo s Mostarom i spomenikom Brucea Leeja, podignutom u čast ličnosti za koju sve lokalne zajednice smatraju da ništa nikome nije skrivila. Spomenik je u roku od nekoliko dana oskrnavljen, pa je i sklonjen s mjesta gdje je stajao u neki podrum.

Svijetlim mostarskim primjerom poveli su se mještani vojvođanskog sela Žitište i postavili spomenik Rockyju Balboi, a Sylvester Stallone bio je spriječen da dođe na otvaranje, ali je poslao najljepše želje. Mještani kažu da su bili vođeni idejom proširenja lokalne turističke ponude. Treći regionalni spomenik te vrste spomenik je Tarzanu u selu Međa, ali za to postoji razlog: legendarni plivač i glumac Johnny Weissmuller rođen je upravo u tom selu.

Autor Darko Lungulov koristi taj fenomen kao osnovu za svoj drugi film, Spomenik Majklu Džeksonu, ne bi li na smiješno-sjetan način pokazao naličje srpske provincijalne tranzicijske svakodnevice.

Glavni je lik Marko (Milivojević), lokalni brijač i bitanga kojem je svaki biznis u životu propao. Marko je tipičan predstavnik svoje izgubljene generacije, jednostavno, sazrio je u pogrešno vrijeme, pogrešno za sve, ali se izvlači nepopravljivim optimizmom. On svoje ružičaste naočale neće skinuti ni kad ga ostavi žena Ljubinka (Tapušković), očajna radnica u lokalnoj kladionici, kojoj je dosadilo imati zamlatu za muža. Udružen s galerijom likova tranzicijskih gubitnika - pilotom "bez vojske" koji čuva devastirani aerodrom Dušanom (Bjelogrlić), svećenikom (Bandović) čija je kći veliki fan Michaela Jacksona i veselim Ciganinom Dokijem (Mihajlovski), Marko će se dati u akciju podizanja spomenika "kralju popa" u nadi da će udahnuti život u svoj gradić, pobuditi turizam, revitalizirati aerodrom i ponovo osvojiti Ljubinkino srce.

27.10.2014. 10:12:00